כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
וכך כינה את השר

שגריר ארה"ב: "רוב הישראלים רוצים שארה"ב תתערב בענייניה"

טום ניידס, שגריר ארה"ב בישראל בכנס השנתי הבינלאומי של המכון למחקרי ביטחון לאומי ה-INSS: "מישהו שאני לא מכיר אמר שהוא רוצה שאשאר מחוץ לעניינים של ישראל - אני חושב שרוב הישראלים לא היו רוצים שנישאר מחוץ לענייניה"

שגריר ארה"ב: "רוב הישראלים רוצים שארה"ב תתערב בענייניה"
טום ניידס צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס מגיב לראשונה לביקורת שמתח עליו שר התפוצות עמיחי שיקלי ואומר הערב (שלישי) בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS: "בכיר ישראלי שאני לא מכיר (כך הוא מכנה את השר) אמר שאני לא צריך להתערב בענייניה של ישראל – אני חושב שרוב הישראלים לא רוצים שארה"ב לא תתערב בענייניה של ישראל".

"בהתחשב בעובדה ש-72 אחוזים מהישראלים הצביעו בבחירות החמישיות האחרונות ו-56% ערבים יצאו להצביע, בנוסף להפגנות שאנו רואים מדי שבוע פה - ישראל היא דמוקרטיה חיונית. הערכים הדמוקרטיים שאנו חולקים עם ישראל באים לידי ביטוי במוסדות המשפטיים בין השאר, זה מה שיש לנו במשותף, זה מה שהוביל אותנו לפעול למען ישראל באו"ם שבוע שעבר. אנו אומרים מה שהנשיא הרצוג אמר להאט. מישהו שאני לא מכיר אמר שהוא רוצה שאשאר מחוץ לעניינים של ישראל- אני חושב שרוב הישראלים לא היו רוצים שנישאר מחוץ לענייניה".

לדברי השגריר: "אנו לפני הרמדאן ופסח - אני נותן את הקרדיט לישראל, הירדנים, הפלסטינים שידברו על הדברים. אני בהחלט מודאג מהמצב".

לגבי איראן אמר ניידס: "אם להאמין לניו יורק טיימס איראן פורצת קדימה - זו בעיה לישראל, למזה"ת ולארה"ב. ביידן אמר שלא נעמוד מהצד ושלא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני, שנית שלא נקשור את ידיה של ישראל ושלישית שלישראל יש את הגיבוי שלנו. ארה"ב תמיד מעדיפה פתרון דיפלומטי אבל כל עוד האיראנים עושים מה שעושים לא רק לעם שלהם אלא גם מחמשים את רוסיה במלחמה באוקראינה - אין לנו מה לדבר איתם. ישנה שקיפות מלאה בינינו לבין ישראל - זו המחויבות שלנו לישראל ונשמור עליה".

על המלחמה באוקראינה אמר שגריר ארה"ב בישראל: "פוטין והרוסים מבצעים פשעי מלחמה באוקראינה - ארה"ב הובילה את הדרך עם אירופה והקהילה הבינ"ל בכדי לאפשר לאוקראינים להגן על עצמם. התקווה שפוטין יעצור באוקראינה - זה לא ריאלי. לכן ארה"ב מובילה את הקמפיין הזה נגד רוסיה, זה עוד לא הסתיים, תהיה עוד תקופה קשה אבל אנחנו שם לטווח הארוך, אנחנו שם כדי לנצח".

תומאס ניידס שגריר ארה"ב איראן עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד