כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"זו לא רפורמה אלא הפיכה"

אביחי מנדלבליט בנאום חריף: "תועבה חוקתית"

על רקע ההתקדמות בחקיקת סעיפי הרפורמות המשפטיות, נשא היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט נאום בכנס INSS בו הזהיר: "באים לבטל את הדמוקרטיה, זו לא רפורמה אלא הפיכה משטרית". עוד אמר כי אסור להסכים להידברות כל עוד הקואליציה מקדמת בכנסת את הרפורמות ולא מבטלת את "התועבה החקיקתית הזאת"

אביחי מנדלבליט בנאום חריף: "תועבה חוקתית"
אביחי מנדלבליט צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הערב נשא היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט נאום בכנסת INSS בו מתח ביקורת חריפה על הממשלה המקדמת את הרפורמות המשפטיות. "זאת לא רק זכותם של שופטי העליון לבטל את כל מעשי החקיקה שבאים לבטל את שיטת המשטר הדמוקרטית ליברלית בישראל, אלא זאת תהיה חובתם לעשות כן. אני סומך עליהם כי שני קווי הגנה אלה לא ייפרצו והם יעמדו בחובתם המשפטית", אמר.

בנאומו התייחס מנדלבליט אף לדיבורים על ניסיונות הפשרה והידברות. "הייתי אומר - 'אסור לדבר איתם בשום אופן כל עוד לא ימשכו ויבטלו לחלוטין את התועבה החקיקתית הזאת', אבל כפי שאמרתי אני אדם פשרן ומתון. לעמדתי, תנאי לכל שיח חייב להיות לכל הפחות עצירה מוחלטת של כל הליך החקיקה. זהו המינימום הנדרש. כל עוד ההצעות הללו מקודמות אין על מה לדבר ולא נכון יהיה לדבר".

עוד אמר על הרפורמות כי מדובר ב"בביטול מוחלט של עצמאות מערכת המשפט במדינת ישראל, וממילא בהרס מוחלט של מערכת המשפט במדינת ישראל. זו למעשה ביטול שיטת המשטר הדמוקרטית-ליברלית בארץ. אי-אפשר לדבר על ביטול עצמאות מערכת המשפט על כל חלקיה ועל פוליטיזציה של כל מערכות המשפט. לא ניתן יהיה להתפשר על כך".

דברים אלו מגיעים על רקע קידום הרפורמות בימים האחרונים בכנסת, וניסיונות ההידברות שנתקלים בכשלים רבים משני הצדדים.

שמחה רוטמן אביחי מנדלבליט תועבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד