כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
קורא להרגעת הרוחות

השר סמוטריץ' לחבריו לקואליציה: "כולנו באנו עם ציפיות גבוהות"

ברקע הביקורת הקשה על גל הטרור והזעזועים בקואליציה, סמוטריץ' פרסם איגרת מיוחדת: "אסור שהשאיפות הגדולות והנכונות יביאו אותנו לאבד את ההישג שהגענו אליו". בפתח הדברים טען: "מנהיגות נבחנת ברגעים קשים, ואתמול היה אחד הימים הקשים בכל שנותיי בעשיה"

השר סמוטריץ' לחבריו לקואליציה: "כולנו באנו עם ציפיות גבוהות"
נתניהו וסמוטריץ צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם הערב (שלישי) איגרת שמיועדת לחברי הקואליציה והממשלה ולמצביעי הימין, בו הוא מתייחס לשלל נושאים בהם האכזבה מתגובת הממשלה לגל פיגועי הטרור, יוקר המחיה ועוד.

סמוטריץ' פותח את האיגרת בגל הטרור וכותב: "מנהיגות נבחנת ברגעים קשים, ואתמול היה אחד הימים הקשים בכל שנותיי בעשיה הציבורית. הרצח הנורא של הלל ויגל יניב הי"ד, תחושת האחריות האישית, לילה בלי שינה - והפעם לא בגלל דיוני תקציב אלא בגלל נקיפות מצפון ותחושת אחריות כבדה מנשוא, הנפש הקרועה בין האחריות הציבורית להרגיע ולוודא שלא ניגרר לאנרכיה חלילה ולא ניקח את החוק לידיים להזדהות עם הכאב והכעס והתחושה שאי אפשר עוד לשבת בשקט, הלוויה הקשה, ההיכרות האישית עם המשפחה ועם הלל, ואז הרצח הנוסף בצומת בית הערבה, והביקורת הציבורית שמוטחת בנו בנושא הביטחוני והיא מוצדקת מאין כמוה".

לדברי סמוטריץ': "לכאב הזה מצטרף המבט אל החרבות ששולפים יריבים מהשמאל שמנסים להכתים את ציבור מתיישבי יו"ש, בגלל קומץ שפקעה סבלנותו ופעל בצורה פסולה. הם לא פצו פה כשמדי יום אותם תושבים מותקפים. וכעת יחד עם התקשורת הם מנצלים את האירוע ניצול ציני ושיקרי כדי להכתים ציבור ערכי ומאמין, כאילו כתמי הדם של הלל ויגל לא מספיקים".

סמוטריץ' תקף את הממשלה הקודמת וכתב: "אחרי שנה וחצי של ממשלה בה הטרור הרים ראש, בה המממן הראשי והמתדלק אותו שותה קפה בביתו של שר הבטחון דאז, ראש ועדת הפנים הוא תומך טרור, במליאת כנסת ישראל מדברים תומכי הטרור בערבית מעל ראשם של נציגי עם ישראל, לוקח זמן להוריד את ראשו חזרה, תוך כאמור שינוי התפיסה הבטחונית".

בנוסף טען סמוטריץ' באיגרת: "מאז הפיגוע שלשום אני בשיח שקט מול ראש הממשלה על כמה עניינים חשובים, בדיוק כפי שעשינו אחרי הפיגוע הקודם. זה לקח אז כשבועיים והבאנו הישג אדיר ואני משוכנע שכך יהיה גם הפעם. אני מרגיש שראש הממשלה איתנו, מבין ורוצה. אבל אולטימטומים לא מועילים בעניין.

בהתייחסו למתרחש באביתר אמר: "זו ממשלה שתממש בע"ה בקרוב ממש את ההסכם עליו חתמו מתיישבי אביתר. עובדים על זה במרץ, הפינוי משם מיותר ומזיק".

סמוטריץ' התייחס לזעזועים בקואליציה וכתב: "ברור לי שאף אחד מהחברים שמציבים אולטימטומים ושולחים מכתבי התפטרות לא חושב להפיל את הממשלה ולא רוצה כלל לערער את יציבותה, ואולי הם מרשים לעצמם לנהוג כך דווקא בגלל היציבות של הממשלה אבל זה מסוכן ולא אחראי".

עוד כתב סמוטריץ': "קיזזנו כפל כספי טרור מהרשות הפלשתינית, קיזזנו ממנה כספי פיצויים והעברנו אותם למשפחות נפגעי הטרור, העברנו חוק לשלילת אזרחות ממחבלים ואנחנו מקדמים חוק לגירוש משפחות מחבלים, שלילת כלל ההטבות מהם וחילוט הרכוש שלהם והעברתו לנפגעי הטרור. וכל זה בפחות מחודשיים! ורק התחלנו. ובעזרת השם עוד 4 שנים לפנינו".

בהתייחסו ליוקר המחיה, כותב שר האוצר בצלאל סמוטריץ' באיגרת: "אנחנו נלחמים ביוקר המחיה. ביטלנו מאות מכסים, צמצמנו התייקרויות במשק. ובמסגרת התקציב הבאנו עוד בשורות לציבור להקלה ביוקר המחיה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס גם לתקציב שאושר וכתב: "אישרנו בממשלה במסגרת התקציב את התוספת הגדולה ביותר מקום המדינה למשטרה, להקמת משמר לאומי, שהוא קריטי לביטחון האישי של כולנו".

לסיום כתב: "כולנו באנו עם ציפיות גבוהות לקואליציה הזו. ואחרי ממשלת השמאל הקודמת זה כמובן צודק ומתבקש. לכולנו יש אכזבות וציפיות לממש הכל כאן ועכשיו. אבל זה לא עובד ככה. כידוע, "המצויין הוא האויב הכי גדול של הטוב מאוד". אסור לנו להיות קצרי רוח ורואי. אסור שהשאיפות הגדולות והנכונות יביאו אותנו לאבד את ההישג שהגענו אליו ברוך השם אחרי 4 שנים ו 5 מערכות בחירות ואחרי מאבק נחוש וקשה בממשלה הקודמת".

בצלאל סמוטריץ משבר בקואליציה גל טרור יוקר מחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד