ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בטווח הארוך

פוטין לא יאהב את זה: אוקראינה תצטרף לנאט"ו

אוקראינה תצטרף לנאט"ו, כך הכריז מזכ"ל נאט"ו. המזכ"ל ינס סטולטנברג, הכריז שאוקראינה תתקבל לברית בטווח הארוך. את הדברים אמר כשהיה בהלסינקי בירת פינלנד לשם הגיע לשיחות על הצטרפות פינלנד לנאט"ו

פוטין לא יאהב את זה: אוקראינה תצטרף לנאט"ו
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

אוקראינה תצטרף לנאט"ו, כך אישר מזכ"ל הברית ינס סטולטנברג. ההודעה תרגיז מאד את פוטין, שהורה לכוחותיו לפלוש לאוקראינה בפברואר האחרון כדי לעצור את מה שלטענתו היא התקרבות הקואליציה של נאט"ו לגבולות רוסיה.

לפני המלחמה שבדיה ופינלנד ביקשו להצטרף לברית, ונאט"ו התמהמה עם ההחלטה כדי לא להרגיז את פוטין, אבל עכשיו ההצטרפות מתקדמת. כעת ראש נאט"ו, ינס סטולטנברג, הכריז שגם אוקראינה תצטרף בסופו של דבר לארגון בן ה-30 חברים.

"בנות הברית של נאט"ו הסכימו שאוקראינה תהפוך לחברה בברית שלנו. אבל יחד עם זאת זו פרספקטיבה ארוכת טווח", אמר בביקור בפינלנד.

"אף אחד לא יכול לדעת מתי בדיוק המלחמה הזו מסתיימת, אבל כשהיא תסתיים, אנחנו צריכים להבטיח שההיסטוריה לא תחזור על עצמה שהנשיא פוטין לא יכול להמשיך לתקוף שכנים, ולכן אנחנו צריכים לחזק את היכולות הצבאיות של אוקראינה, אבל גם לחפש מסגרות שיכולות להבטיח שהנשיא פוטין לא יפלוש לאוקראינה בפעם אחרת".

לאחר שנשא דברים בהלסינקי, קרא סטולטנברג במערב "לקיים ולהגביר את תמיכתנו באוקראינה". הוא האשים את הקרמלין ב"שיגור התקפות חדשות, גיוס חיילים נוספים ופניה לצפון קוריאה ולאיראן כדי להשיג עוד נשק", הוא המשיך: "אנחנו גם מודאגים יותר ויותר מכך שסין עשויה לספק תמיכה קטלנית למלחמה של רוסיה, אז אנחנו חייבים לתת לאוקראינה את מה שהם צריכים כדי לנצח".

בעוד ששני הצדדים מתכוננים להתקפות חדשות, הוא הזהיר כי "מלחמתו של הנשיא פוטין נגד אוקראינה נמשכת ואין סימנים שהוא משנה את תוכניותיו".

שנה וארבעה ימים לאחר שהתגלגלו הטנקים של מוסקבה מעבר הגבול, אמר סטולטנברג: "הוא רוצה לשלוט באוקראינה והוא לא מתכנן שלום, הוא מתכנן לעוד מלחמה, ולכן חשוב מאוד שנספק תמיכה לאוקראינה". סטולטנברג אמר כי הברית "מספקת רמה חסרת תקדים של תמיכה צבאית לאוקראינה".

הוא הכחיש כי נאט"ו היא "צד לסכסוך", אך הוסיף: "אנחנו צריכים לזכור מה זה - זו מלחמת תוקפנות שפתח הנשיא פוטין נגד אוקראינה".

 

נאט''ו ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה פינלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד