כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קטסטרופה בלתי נגמרת

ממדי האסון בטורקיה: מעל חצי מיליון דירות קרסו או ניזוקו

יותר מ-50,000 בני אדם מתו ברעידות האדמה ב-6 בפברואר - כ-44,300 בטורקיה ולפחות 5,900 בסוריה. מניין ההרוגים צפוי לעלות כאשר גופות רבות נותרו קבורות מתחת לעשרות אלפי הבניינים שקרסו. חשש כי אלפי גופות נוספות יתגלו לאחר פינוי ההריסות

חילוץ והלצה בטורקיה
חילוץ והלצה בטורקיה צילום: דובר צה"ל

בעוד ההתאוששות של טורקיה מהרעידות, שהרסו חלקים במדינה כמו גם חלק מסוריה השכנה, מתקדמת, משפחות הנעדרים מתמודדות עם האפשרות שלעולם לא יידעו בוודאות את גורלם של יקיריהם שנעלמו מתחת להריסות. יותר מ-50,000 בני אדם מתו ברעידות האדמה ב-6 בפברואר - כ-44,300 בטורקיה ולפחות 5,900 בסוריה. מניין ההרוגים צפוי לעלות כאשר הגופות נותרו קבורות מתחת לעשרות אלפי הבניינים שקרסו.

אין סטטיסטיקה ציבורית על כמה אנשים נעלמו לאחר רעידות האדמה שפגעה במערב טורקיה ב-1999 , לפחות 17,000 בני אדם נהרגו וכ-300 עדיין  היו נעדרים שנה לאחר מכן, לפי ארגוני זכויות אדם באותה תקופה. רעידות האדמה החודש הרגו כמעט פי שלושה אנשים וגרמו לנזק משמעותי יותר והחשש שאלפי גופות נוספות יתגלו לאחר פינוי הפסולת.

לפחות 185,345 בניינים, המכילים כמעט 554,000 יחידות, קרסו או ניזוקו עד כדי כך שהם זקוקים להריסה, כך אמר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

עלי אוטקו סאהין, מומחה לאסונות וחירום באוניברסיטת האטאי מוסטפא כמאל שליווה צוותים בפינוי פסולת בניין, העריך שכמה אלפי אנשים עדיין קבורים רק במחוז האטאי. לדבריו, גורמים רשמיים בדקו את כל הפסולת לפני שהושלכה. אבל בגלל כמות האבק ואין מים במקומות רבים כדי להיאבק באבק, ייתכן שגופות או חלקי גוף עלולים להיעלם, אמר מר סאהין.

אחת הדרכים לזהות קורבנות של אסונות גדולים היא באמצעות ביומטריה כמו טביעות אצבע, או זיהוי דרך צלקות ניתוח או קעקועים. ניתן לאסוף DNA מחפצים אישיים כמו מברשות שיניים או מסרקים, שיטה ששימשה לזיהוי רבים מהקורבנות של הפיגועים ב-11 בספטמבר 2001 בארה"ב.

בטורקיה, התהליך הזה מסובך יותר, שכן בתיהם של אנשים קרסו סביבם כשהם מתו. רעידת האדמה הראשונה אירעה בשעה 4:17 לפנות בוקר שעון מקומי, מה שאומר שקורבנות רבים היו בפיג'מה ולא לבשו בגדים או אביזרים מזוהים כמו תכשיטים.

חילוץ והצלה רעידת אדמה בטורקיה התמוטטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד