כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ילמדו לקח באוקראינה?

ביידן השאיר 7.2 מיליארד דולר של ציוד צבאי באפגניסטן

ממשל ביידן הותיר ציוד צבאי אמריקאי בשווי 7.2 מיליארד דולר תחת שליטת הטליבאן כשעזב בפתאומיות את אפגניסטן ב-2021. מטוסים, טילים, ציוד תקשורת ומכשירים ביומטריים היו בין הציוד הצבאי שנותר

ביידן השאיר 7.2 מיליארד דולר של ציוד צבאי באפגניסטן
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: צבא ארה"ב

ארגון מעקב אחר הממשל מדווח, כי ממשל ביידן הותיר ציוד צבאי אמריקאי בשווי 7.2 מיליארד דולר תחת שליטת הטליבאן כשעזב בפתאומיות את אפגניסטן ב-2021, כך דווחה רשת 'ניוזמקס'. מטוסים, טילים, ציוד תקשורת ומכשירים ביומטריים היו בין הציוד הצבאי שנותר.

ובכל זאת, המספר הסופי של ציוד צבאי שננטש באפגניסטן לא יכול להיות מאושר לחלוטין על ידי ארצות הברית, שסיפקה לצבא האפגני כ-18.6 מיליארד דולר במהלך 20 השנים האחרונות.

חוקרי ארגון SIGAR שחקר את הנסיגה, האשימו את פקידי הפנטגון וממשלים אחרים, מהנשיא לשעבר ג'ורג' בוש ועד הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן, בנסיגה הקשה מאפגניסטן.

עם זאת, הדו"ח הצביע במפורש על תגובתם של כוחות ההגנה והביטחון הלאומיים של אפגניסטן להסכם דוחא שנחתם ב-2020 על ידי הנשיא דונלד טראמפ. "אופי הנסיגה הותיר באפגנים רבים את הרושם שארה"ב פשוט מוסרת את אפגניסטן לממשלת טליבאן", נכתב בדו"ח.

החוקרים טענו כי הפקת לקחים מכשלי מדיניות ארה"ב באפגניסטן יכולים לסייע במניעת מצב דומה באוקראינה. עד היום, על פי הדיווחים, יותר מ-110 מיליארד דולר של ציוד צבאי נשלחו לאוקראינה.

"בהתחשב בסכסוך המתמשך וכמות הנשק חסרת התקדים המועברת לאוקראינה, הסיכון שחלק מהציוד יגיע לשוק השחור או לידיים הלא נכונות הוא כנראה בלתי נמנע", נכתב בדו"ח.

 

ארה''ב אפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד