כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חודשיים להקמת הממשלה

סקר: מי השר שזוכה לציון הגבוה ביותר

חודשיים להקמת הממשלה, סקר חדש בדק מה שביעות הציבור מהממשלה בתחום הכלכלי והבטחוני וגם מה מידת שביעות הרצון מתפקודם של ראש הממשלה, שר הביטחון, שר האוצר והשר לביטחון לאומי | כל הנתונים

סקר: מי השר שזוכה לציון הגבוה ביותר
שולחן הממשלה בעת השבעתה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר מכון מ'דגם' בהנהלת מנו גבע שפורסם על ידי עמית סגל ב'ערוץ 12' העלה כי 62% מכלל הנשאלים, תומכי גוש נתניהו ומתנגדיו, סבורים כי תפקודה הכולל של הממשלה בתחום הכלכלי גרוע. זאת לעומת כשליש שמעריכים כי תפקודה טוב. יצוין כי מרבית תומכי נתניהו - 62% מהם סבורים כי תפקוד הממשלה בתחום הכלכלי טוב, לעומת כשליש שנתנו ציון כולל גרוע.

הנתונים אלה מגיעים ברקע אזהרת כלכלנים מפני השפעת הרפורמה המשפטית על הכלכלה הישראלית וארבעה ימים בלבד לאחר אישור תקציב המדינה לשנתיים הבאות 2023-2024.

ומה באשר לתחושת הביטחון?

על רקע גל הפיגועים הבלתי פוסק שבהם נרצחו 14 בני אדם הי"ד, 59% מכלל משתתפי הסקר סברו כי תחושת הביטחון האישי הכללית בתקופה זו גרועה, לעומת 35% מכלל מהנשאלים שהשיבו כי תחושת הביטחון הכללית טובה. 27% מגוש תומכי נתניהו השיבו כי תחושת הביטחון האישי טובה מאוד, למול 72% מגוש מתנגדי נתניהו שטענו כי היא גרועה מאוד.

נתניהו במליאה השבוע. צילום: אורן בן חקון, פלאש 90.

69% מגוש תומכי נתניהו העניקו לראש הממשלה ציון 'טוב', מתוכם 27% שהעניקו לו ציון 'טוב מאוד'. לעומתם 91% מגוש מתנגדי נתניהו שלא במפתיע העניקו לו ציון גרוע. מהחישוב הכולל עולה כי 59% מכלל משתתפי הסקר העניקו לנתניהו ציון גרוע – 41% מתוכם העניקו לו ציון 'גרוע מאוד' באשר לתחושת הביטחון האישי שהבחירות היו בין היתר על הנושא הזה.

מהי מידת שביעות הרצון מהשר איתמר בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שזכה לתמיכה ציבורית גדולה בבחירות עם 14 מנדטים בריצה משותפת עם סמוטריץ', מקבל בסקר ציון גרוע מ-62% מהמצביעים – מתוכם 42% שהעניקו לו 'ציון גרוע מאוד'. בקרב תומכי גוש נתניהו, 61% מהנשאלים נותנים לו ציון 'טוב'.

ומה באשר לשר בצלאל סמוטריץ'

על רקע התמשכות יוקר המחיה ועליות המחירים חדשות לבקרים, שר האוצר בצלאל יואל סמוטריץ' זוכה בסקר 'ערוץ 12', לציון הכולל הנמוך ביותר, עם ציון 'טוב' מ-30% בלבד מכלל הנשאלים, לעומת 62% שהעניקו לתפקודו הכולל 'ציון גרוע'. כמחצית מתומכי גוש נתניהו העריכו כי תפקודו הכולל 'טוב', לעומת 34% שהעניקו לו ציון 'גרוע'.

השר יואב גלנט זוכה בציון הגבוה ביותר

לעומת נתניהו, סמוטריץ ובן גביר, שר הביטחון יואב גלנט הוא השר שזכה בציון הגבוה ביותר מקרב גוש מתנגדי נתניהו, עם ציון כולל טוב מ-33%. מצד תומכי נתניהו זכה גלנט בציון 'טוב' מ-51% מהמצביעים ולציון גרוע מ-28% מהמצביעים. בשכלול הנתונים עולה כי שר הביטחון קיבל ציון כולל 'גרוע' מ-45% מהנשאלים וציון כולל 'טוב' מ-38% מהנשאלים.

הסקר נערך אתמול 28.02.2023 על ידי מכון 'מדגם' - ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע, בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגיל 18 ומעלה שבו השתתפו 500 משיבים בשיטה אינטרנטית וטלפונית וטעות הדגימה המרבית עומדת על 4.4%+

 

סקר דעת קהל מדגם מנו גבע ערוץ 12 איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ יואב גלנט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד