כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בתום דיון קצר

חוק החמץ אושר בוועדת הבריאות לקריאה ראשונה

חוק איסור הכנסת חמץ לבתי החולים, אושר הבוקר בוועדת הבריאות | החוק יעלה בשבוע הבא לאישור מליאת הכנסת

חוק החמץ אושר בוועדת הבריאות לקריאה ראשונה
חדר מיון בביה"ח השרון. אילוסטרציה צילום: יחצ

ועדת הבריאות בראשות ח"כ אוריאל בוסו אישרה היום (רביעי) את חוק איסור הכנסת חמץ לבתי החולים, החוק יעלה בשבוע הבא לאישור מליאת הכנסת במטרה להשלים את החוק במלואו קודם חג הפסח בעוד פחות מחודשיים.

במהלך הדיון הצביעה הוועדה ואישרה את מיזוג חמש הצעות החוק שהוגשו בנושא. בהמשך הדיון הציג ח"כ בוסו את הנוסח החדש להצעת החוק, לפיו מנהל בית חולים יהיה רשאי להחליט על "הסדרים מיוחדים הנדרשים לשם שמירת כשרות לפסח עבור מטופלים המאושפזים בו, ובין היתר רשאי הוא לאחר ששקל חלופות אחרות, לקבוע הוראות בדבר איסור או הגבלה של הכנסת חמץ למבנה בית החולים כולו או חלקו, בחג הפסח". בקביעת ההוראות יתחשב מנהל בית החולים בזכויות המטופלים ובצרכיהם, ורשאי הוא להתחשב גם בצרכי המלווים והעובדים. הוראות איסור או הגבלה של הכנסת חמץ יפורסמו באופן קבוע באתר האינטרנט של בית החולים, ואם אין אתר, יפורסמו באתר משרד הבריאות; בבית החולים יוצב שילוט בדבר ההוראות האמורות. עוד קובעת ההצעה כי במידה וקבע מנהל בית החולים הוראות איסור או הגבלה של של הכנסת חמץ, רשאי הוא להסמיך עובד של בית החולים להורות לבאים בשערי בית החולים בדבר ההוראות.

בהתייחס לנוסח אמר ח"כ בוסו: "שמענו את הכותרות המפוצצות על חיטוט בתיקים וכפייה וזה לא נכון. מדובר בנוסח מרוכך ומאוזן שכלל לא היינו מחוקקים אותו כלל אם לא היו מאלצים אותנו באמצעות עתירות קנטרניות, בדיוק כמו שקרה בכותל ובנושא הגיור. אנחנו לא מבקשים לעשות שום שינוי. כל החוקים האלה פשוט מחזירים אותנו אחורה למה שהיה במשך 3,000 שנה, לצורך שמירה על הסטאטוס קוו". עוד ציין כי החוק מתוכנן לעבור בקריאה שנייה ושלישית לפני חג הפסח הקרוב

ח"כ אלעזר שטרן מיש יתיד תקף את החוק: "כתוצאה מההצעה הזאת יהיה יותר חמץ בבתי החולים, תהיה התרחקות של אנשים מהיהדות כיהם לא מוכנים לקבל את הכוחניות הזאת . העם מפולג ומשוסע והצעת החוק הזאת מגבירה שנאה כלפי היהדות וגם כלפי החרדים ואת האנטי אתה תראה כבר בפסח הקרוב. אני קורא לדחות את כל הדיונים בנושא הזה".

ח"כ משה רוט מיהדות התורה אמר בדיון: "אני זוכר שהיו תקופות שאמרו לאנשים במדינות מסוימות לא לחבוש כיפות כי זה משניא את היהדות. אל תגידו לי בשם אהבת היהדות מה נכון ליהדות. רוב הציבור היהודי המסורתי רוצה שבשבוע של פסח המרחב הציבורי יהיה כשר. החוק הזה אמור לתת כלים לבתי החולים לאפשר את זה".

בתי חולים ועדת הבריאות חוק החמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד