כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תגובת נגד למפגינים

שר התקשורת קרעי מאיים: "ניאלץ לסגור לבג"צ את הברז"

בראיון חריף הבוקר סיכם שר התקשורת, שלמה קרעי, את תחושותיו אל מול גלי המחאות והחסימות המתרחשות בכל רחבי הארץ החל משעות הבוקר | בהתייחסות מפורשת ליועץ המשפטי לשעבר: "מנדלבליט ניסה לבצע הפיכה משטרית ואף הצליח לרגע" | ומה התכניות לעתיד?

שר התקשורת קרעי מאיים: "ניאלץ לסגור לבג"צ את הברז"
שלמה קרעי צילום: Hadas Parush/Flash90

"מנדלבליט ניסה לבצע כאן הפיכה משטרית בעצמו", כך אמר הבוקר בראיון ל"עכשיו 14" שר התקשורת, שלמה קרעי. "זה הצליח לרגע והוא הפיל כאן ראש ממשלה מכהן ועשה את כל התרגילים האפשריים כדי לפגוע בדמוקרטיה, כדי לטרוף את הפתקים בקלפי." 

בהתייחסות מפורטת אמר השר על מערכת המשפט: "אתה שמוע את האנשים האלה שאין להם כבוד לעם היושב בציון, אין להם כבוד לדמוקרטיה ולערכים היהודיים שלנו... הפכנו ממדינה יהודית דמוקרטית למדינה עם דיקטטורה משפטית".

בתגובה לשאלה האם הרפורמה המשפטית לא תעבור בבג"ץ וכיצד יש להיערך לכך ענה: "הפעם לא נוותר, בוועדת החוקה יושבים שבועות וחודשים ומחליטים להחזיר את המשילות לציבור ולנבחרי הציבור".

"לבית המשפט אין אף סמכות חוקית באמת לפסול חוקים, הוא המציא איזושהיא חוקה לעצמו... זה הקו האדום שהם לא יוכלו לחצות אותו כי ברגע שיושבים בצורה מסודרת ומחליטים לפסול חקיקה מכוננת שהחזירה את המדיניות ומאסדרת את המשטר במדינת ישראל וקובעת שנבחרי הציבור קובעים - אין להם שום סמכות ואם תהיה להם סמכות פשוט צריך לסגור להם את הברז".

עוד אמר השר על הצעתו להקים בית משפט חדש, "אני הגשתי הצעת חוק להקים בית משפוט חדש. הרי יש לנו סמכות להקים בית משפט לחוקה ששופטיו יבחרו במליאת הכנסת ויעברו שימוע בועדת החוקה של הכנסת... ואז בג''ץ יתאיין וכל הסמכויות נשללות ממנו". 

בנוסף, ערך שר התקשורת השוואה להפגנות והפרות סדר אחרות אותן ראינו בשנים האחרונות והתגובה הרפה של המשטרה במקרה זה לעומת מקרים דומים בעבר: "אתה רואה את המפגינים שמפריעים שחוסמים כבישים אנחנו זוכרים מה בג''ץ עשה למפגינים נגד הגירוש מגוש קטיף, נתנו להם מכות והכניסו אותם לכלא לחודשים נערים בני12, 13 ו14. והיום הכל ממותר להם... תאר לך מה היה קורה אם זה היתה הפגנת חרדים הרי מזמן הם היו שקועים בשלוליות של בואש ובוץ. "

בית משפט העליון חוקה שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד