ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המקובל בן ה-106: רבי זכריה חומרי זצ"ל

בראשון לציון הלך לעולמו אחד מגדולי וזקני המקובלים, בן עדת תימן, הגאון הישיש רבי זכריה חומרי, כשהוא בן 106 • "המורי חומרי" התמחה בספרי קבלה עתיקים וברפואות, ותלמידי חכמים היו משחרים לפתחו תדיר • מתלמידי המקובל הרב חיים יחיא סינוואני מיהוד • הגר"מ נחשוני מרבני ראשל"צ: "תמיד היו פתוחים על שולחנו ספרי קבלה וחסידות" • פרופיל

הרב זכריה חומרי זצ"ל
הרב זכריה חומרי זצ"ל

ברוך דיין האמת: בראשון לציון נפטר הלילה בשיבה טובה המקובל הישיש הרב זכריה חומרי זצ"ל, מגדולי וזקני המקובלים כשהוא בן 106 בפטירתו.

רבי זכריה חומרי זצ"ל נולד בתימן בכ"ז טבת תרס"ח לאביו רבי יפת ז"ל ולאמו מרת חנה ע"ה.

בפי כל כונה בשם "המורי חומרי", ונודע כי מתמחה בקבלה ובידיו ספרים עתיקים, היה מוערך גם בקרב האשכנזים, הרב רובין מרחובות קפיד לבוא אליו מדי פעם ועוד רבנים שהתייעצו עמו תדיר.

היה מקור מהימן למי שרצה לשאול ולברר דבר מה על יהדות תימן, היה מכין רפואות שעשה לבד ונותן לאנשים שבאו להיוועץ עמו.

בראשון לציון היה מפורסם מאוד כפועל ישועות. רבי זכריה נמנה על קבוצת תלמידי המקובל רבי חיים יחיא סינואני זצ"ל הטמון ביהוד שנפטר לפני שנים רבות.

הגאון רבי משה נחשוני מגדולי רבני ראשון לציון מספר ל'בחדרי חרדים' על מעט מדמותו הגדולה: "כשנכנסתי אליו לחדרו היו תמיד פתוחים על שולחנו שלושים ספרים בקבלה ולא היה שם לב מי נמצא סביבו, גם רוב הספרים היו של ספרי חסידות כדוגמת 'עטרת צבי' של שר בית הזוהר מזידיטשוב ו'עטרת שלום' מקאמרנא".

"ניגשתי אליו" מספר הגר"מ נחשוני, "והתפעלתי מספרי החסידות אמר לי רבי זכריה עוד מתימן הבאתי את זה, שאלתי אותו, והרי בתימן בקושי היו גמרות השיב לי כי בדרך לא דרך הם השיגו מפולניה ספרים בדרך לא דרך בכדי שיוכלו לשבת וללמוד".

הלוויותו תצא היום בשעה 16:00 מביתו ברחוב דוד המלך ברמת אליהו לבית העלמין בעיר.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
לוויה מקובל ראשון לציון חומרי הרב נחשוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד