כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"נכס לאומי של מדינת ישראל"

זה העונש שהוטל על משחיתי הכנרת: אלו הנזקים שגרמו

בית משפט השלום בנצרת הרשיע את חברת י.מ. מועדון ים כנרת ו-5 נאשמים בפגיעה בסביבה החופית בכנרת בניגוד לחוק | בית המשפט הטיל קנסות בסך כולל של כ-156 אלף שקל על החברה והנאשמים הנוספים

זה העונש שהוטל על משחיתי הכנרת: אלו הנזקים שגרמו
הכנרת צילום: pixsabay

בעקבות פעילות אכיפה שניהלה יחידת עיטם של רשות הטבע והגנים, שאמונה יחד עם המשרד להגנת הסביבה על אכיפת חוק שמירת הסביבה החופית בכנרת, הגיש המשרד להגנת הסביבה כתב אישום כנגד חברת י.מ. מועדון ים-כנרת (1989) בע"מ ונאשמים נוספים, בגין פגיעה בסביבה החופית בכנרת. בית משפט השלום בנצרת הרשיע את החברה יחד עם 5 נאשמים בהתאם לחוק שמירת הסביבה החופית. בית המשפט הטיל קנס על החברה בסך 120,000 שקל ועל הנאשמים הטיל קנסות בסך כולל של 36,500 שקל.

פגיעה בצמחייה, בתשתית החופית ובמערכת האקולוגית בכנרת/יחידת עיטם, רשות הטבע והגנים

על פי כתב האישום שהוגש על ידי המשרד להגנת הסביבה, בשנת 2014 ביצעו הנאשמים עבודות חישוף קרקע ועקירת צמחייה בסמוך לחוף הכנרת ועל שפת המים, במטרה להסדיר גישה לים הכנרת. העבודות בוצעו באמצעות כלים כבדים בניגוד לחוק בסמוך לקו המים, תוך פגיעה בצמחייה ובקרקע, על פני כ-14 דונם בצמוד לכנרת.

עבודות אלו גרמו לשינוי ניכר במהלך ההתפתחות הטבעית, בשימור הסביבה החופית ובמערכת האקולוגית, ופגעו גם בתשתית החופית של הכנרת ובאיכות המים. בנוסף, העבודות גרמו נזק לאזורי מחיה של מיני צומח ובעלי חיים ולרבייתם, והובילו להרס בתי גידול טבעיים.

הכנרת היא נכס לאומי של מדינת ישראל. הבטחת קיומה כמערכת אקולוגית יציבה אשר משמרת איכות מים טובה לטווח ארוך היא אינטרס עליון של מדינת ישראל. לצד היותה מקור מים חשוב, הכנרת מהווה אתר תיירות ונופש, שדה דיג מסחרי וערש תרבות אנושית ודתית.

המשרד להגנת הסביבה, בין היתר באמצעות יחידת עיטם, פועל לשמירה על המערכות האקולוגיות והסביבה החופית בים בכלל ובים כנרת בפרט. המשרד לא יאפשר פגיעה בסביבה החופית בניגוד לחוק, ויפעל מול הפוגעים בו בכל הכלים העומדים לרשותו.

סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק (בנדה) בן דוד הגיב: "הכנרת היא נכס לאומי של הציבור, ופגיעה בכנרת ובחופיה היא פגיעה בציבור. פסק הדין הרשיע את העבריינים הסביבתיים שפגעו בכנרת של כולנו, והשחיתו שטחים גדולים על קו המים בניגוד מוחלט לחוק. המשרד ימשיך לפעול בשיתוף פעולה עם גופים נוספים לשמירה על הסביבה החופית והמערכות האקולוגיות בכנרת ועל הנגשת החופים לציבור כולו".

 

כנרת מפלס הכנרת חוף הגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד