כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דורש התנצלות

ראש מועצת שומרון: "דובר צה"ל במסע ההשמצות נגד ההתיישבות"

לאחר שמתחקיר צה"ל מתברר כי לא היה נסיון דריסה של מתנחל בחייל. ולאחר הודעת דובר צה"ל שלא היתה נכונה על זורקי אבנים שנעצרו בבנימין, יוסי דגן ראש מועצת שומרון דורש מדובר צה"ל: "לפרסם הבהרה ולהתנצל. בהלם שאפילו בימים קשים אלו ממשיך דובר צה"ל במסע ההשמצות נגד ההתיישבות"

ראש מועצת שומרון: "דובר צה"ל במסע ההשמצות נגד ההתיישבות"
כוחות צה"ל בשכם צילום: רשתות חברתיות

התפתחות נוספת בפרשת "הפייק ניוז" של דו"צ. אמש פרסם דובר צה"ל את "תחקיר תקיפת לוחמי צה"ל עי אזרחים בשומרון". בתחקיר שפורסם בניגוד להודעת דובר צה"ל שיצאה ביום א' בערב, לא צויין כי "אזרח ישראלי ניסה לדרוס קצין" כפי שפורסם קודם לכן מה שהביא לכותרות ענק שקריות כנגד ההתיישבות בכל כלי התקשורת לאחר הלוויה של שני האחים הצעירים מהשומרון שנרצחו פיגוע המזעזע יום קודם לכן.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון דורש מדובר צה"ל לפרסם הבהרה  שלא היה נסיון דריסה כפי שפרסם ולהתנצל בפני ההתיישבות: "אנחנו נתקלים ברצף אירועים מחפיר בו דובר צה"ל מכפיש את ההתיישבות פעם אחר פעם, בוחר בפרדיגמה של האויב באירועים שונים, וכעת טרם הסתיים התחקיר הזדרז דובר צה"ל באופן תמוה לפרסם הודעה מזעזעת ושקרית הטוענת כי: אזרח ישראלי תושב השומרון ניסה לדרוס קצין בצה"ל. הדבר הזה הוא חרפה, ומצטרף לרצף של אירועים שמוכיחים כי אין כאן תום לב. אני דורש להקים וועדת חקירה שתבדוק את התנהלות דובר צה"ל אל מול ההתיישבות ואת הטענות החוזרות ונשנות מצד גורמים בשטח".

אירוע זה מצטרף להודעת דובר צה"ל מאותו יום בדיוק בו נכתב כי: אזרחים ישראלים ידו אבנים לעבר רכב פלסטיני ונעצרו. הודעה זו יצאה ע"י יחידת דובר צה"ל לאחר ששופט ביהמ"ש המחוזי הורה לשחרר את העצורים ואף הוסיף כי מח"ט בנימין מסר גרסה לא אמינה.

בדיון בביהמ"ש המחוזי, קבעה השופטת מרים לומפ כי הראיות שהוצגו בפניה, הכוללים עדויות של שוטרי מג"ב מהאירוע "לא עומדים בהלימה עם תאור האירוע כפי שתואר ע"י המח"ט. כך שמעבר לסרט שהוצג לי, שגם לא עומד בהלימה עם האמור, עומדות גם עדויות אלו". השופטת דחתה את ערר המשטרה והמתיישבים שוחררו. אף על פי כן מספר שעות לאחר מכן ועל אף שבדובר צה"ל הכירו את פסיקת ביהמ"ש ואף קיבלו שאילתה בעניין מאחד הכתבים הבכירים בארץ, בחרו אלו להוציא הודעה הממחזרת את "הגרסה הלא אמינה" של המח"ט כדברי השופט והמשיכו להכפיש את ההתיישבות.

אירוע זה מצטרף לאירוע לפני כשבועיים ב 11.2 בו מס מטיילים מהישוב חוות יאיר נתקלו בהמון ערבי שניסה לבצע בהם לינץ' אף על פי כן דובר צה"ל הוציא הודעה בה הוא הדהד את המסרים של הרשות הפלסטינית הרצחנית והודיע על "חיכוך אלים" בין אזרחים ישראלים לפלסטינים מה ששוב הכפיש את ההתיישבות. על אף שבתחקיר שנעשה לאחר מכן התברר שהדברים לא נכונים, ועל אף שראש מועצת שומרון דרש והתחנן בפני קצינים בכירים לפרסם מטעם דובר צה"ל הודעת הבהרה, עד לרגע זה לא פורסמה הודעת הבהרה מטעם דובר צה"ל.

דובר צה''ל יוסי דגן מועצת שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד