י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המבוקשים והנמכרים: רכבי יד שנייה הנמכרים ביותר

בשנים האחרונות עברו על שוק הרכב כמה וכמה שינויים, חלקם טובים וחלקם פחות • אל החלל הזה נכנסו למרבית השמחה הרכבים המשומשים

המבוקשים והנמכרים: רכבי יד שנייה הנמכרים ביותר
רכב יד שניה צילום: פיקסביי

זאב נחמנזון

רכב משומש הוא פתרון מצוין לתקופה הנוכחית בשוק הרכב. מהו הדגם המתאים לכם?

שוק הרכב הישראלי מושפע מאד מכל תנודה במשק ובמצב הפוליטי במדינה ובעולם. זה שוק שבו מס הקנייה על רכב חדש מגיע לפעמים ל-90% ממחירו המקורי. את המס הזה שילמנו במשך שנים ובמידה מסויימת ניתן לומר שהתרגלנו אליו. מעבר לגזירה הזו, עברו בשנים האחרונות על שוק הרכב כמה וכמה שינויים, חלקם טובים וחלקם פחות, אבל לכולם הייתה השפעה עליו. הייתה לנו קורונה שהובילה למחסור אדיר בחלפים ולהפסקת ייצור הרכבים, הרכבים החשמליים קיבלו תוספת כוח והנוכחות שלהם על כבישי ישראל התעצמה מאד. שחקניות חדשות הביאו דגמים חדשים ומוצלחים לשוק, ותמורות גאו פוליטיות כמו המלחמה באוקראינה, הבחירות החוזרות ונשנות הובילו לעליית מחירים, ביקוש גבוה מול היצע נמוך, עיכוב מהותי בזמני אספקה והיד עוד נטויה. אל החלל הזה נכנסו למרבית השמחה הרכבים המשומשים. ובשוק הרווי והמבלבל של ישראל – קל, נוח ומשתלם מאד לאתר הזדמנויות בנישה הזו. רכישת רכב יד שניה היא פתרון מצוין לתקופה הזו, ומאחר וגם כאן יש אפשרויות רבות – אנו מציינים את הדגמים המשומשים המומלצים ביותר, ומה הופך אותם לכאלו.

אלופי המיני

מי שפותחת את השוק הגדול בישראל היא קיה פיקנטו, ואחריה בפער ניכר, אבל עדיין במקום השני, היא יונדאי i10. לישראל יש יחסי אמון מלאים עם המותגים הקוריאניים כבר שנים ארוכות, והעובדה שקיה נרכשה לפני מספר שנים על ידי יונדאי, לא מונעת מהפיקנטו לעמוד בזכות עצמה ולהפוך לרכב הנמכר ביותר בארץ לשנת 2022 עם 8,625 מסירות רכב חדש. גם ה-i10, למרות הנתון של 3,335 מסירות – לא מאכזבת. שני הדגמים הללו יצרו ביקוש רב ומתמיד סביבם, ומאד קל למצוא כאלו למכירה, תוך שמירה על השווי שלהם. כדאי לקחת בחשבון שגם בהמשך, לבעלים של אחד משני הדגמים יהיה קל יחסית למכור אותם ובמחיר טוב (כמובן, בהנחה ושומרים עליהם, מטפלים בהם בזמן ונוהגים בהם כראוי). אם רכב מיני מספיק עבורכם – יש די והותר סיבות לבחור בפיקנטו או ב-i10.

משפחתיות כן בוחרים

ב-2022 חל איזשהו שינוי מהותי. יונדאי איוניק, הדגם המשפחתי ההיברידי והמבוקש מאד, יצא להפוגה זמנית (הוא חוזר השנה בגדול ובגרסה חשמלית, אך בינתיים ניתן רק להזמין את הדגם החדש ולהמתין לא מעט זמן עד שיגיע). מי שתפסה את המקום הראשון במכירות בשוק המשפחתיות היא טויוטה קורולה. 7,250 מסירות בשנת 2022 מעידות על ביקוש גבוה ועניין. הקורולה נתפסת שנים כרכב אמין מאד, בעל שוק יציב וחזק. הרוב הגורף של דגמי הקורולה שייך לגרסה ההיברידית, ועד שהרכבים החשמליים יתפסו כל נחלה טובה ההנעה המשולבת היא פתרון חסכוני ומשתלם. עוד דגם שראוי לציין הוא יונדאי אלנטרה, שתפס את המקום השלישי במכירות 2022 עם 4,000 מסירות. בחישוב הכולל של מסירות לשנה זו יונדאי נשארת השליטה הבלתי מעורערת בישראל, ולכן רכישה של אחד מהדגמים המשומשים שלה צפויה להוכיח את עצמה כהימור בטוח.

בשביל הפנאי

רכבי הפנאי והשטח, או הקרוסאובר, או ה-SUV, הפכו לנישה אהובה ונחשקת מאד בישראל. מרווחים, נוחים, רב תכליתיים, ובדרך כלל גם יקרים. אבל עכשיו, כשהבעלים של הרכבים האלו שמים את פניהם לדגמים חדשים יותר, זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת לרכוש את אחד הדגמים המשומשים. גם כאן ההמלצה היא להשאר בתחומי אסיה ולרכוש יונדאי טוסון, טויוטה ראב4 או קיה ספורטאז'. המוניטין ששלושת המותגים צברו בארץ בשנים האחרונות הולך לפניהם. טויוטה, כדרכה, יקרה יותר מהמתחרות אך מנגד גם שווי השוק שלה נשמר.

חשמל לסיום

לנוכח העליה הגדולה ברכבים החשמליים על כבישי ישראל, שהגיעו השנה לנפח של מעל 10% מהרכבים בארץ, חשוב גם להתייחס לשוק המשומשים של הרכבים האלו, וכאן עלינו להיות זהירים יותר. למרות הפיתוי והחסכון הברור בהוצאות השוטפות, מדובר עדיין בשוק חדש יחסית. הרכבים החשמליים מתבססים על סוללה גדולה, שיש לה תוחלת חיים ובסופו של דבר יצטרכו להחליף אותה. עלות של סוללה כזו יכולה לנוע בין 30,000 ל-100,000 ₪, תלוי בדגם הרכב, וכשאתם שוקלים לרכוש רכב חשמלי משומש חשוב מאד לבדוק את מצב הסוללה והזמן שנותר לה, ולקחת את זה בחשבון טרם הרכישה.

רכב יד שניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד