י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בצל המהומות בתל אביב

במליאת הכנסת: חוק הנבצרות אושר בקריאה טרומית

במליאת הכנסת אושר בקריאה טרומית חוק הנבצרות שמגביל את התרחישים בהם אפשר להכריז שנבצר מראש הממשלה למלא תפקידו. 62 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 20 שהתנגדו

במליאת הכנסת: חוק הנבצרות אושר בקריאה טרומית
נתניהו במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצעת חוק הנבצרות של יו״ר הקואליציה אופיר כץ אושרה היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת. 62 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 20 שהתנגדו החוק יועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין אותה לקריאה ראשונה.

על פי הצעת החוק, ההכרזה על נבצרות תיעשה על ידי ראש הממשלה, או הממשלה ברוב של 75% מהרכבה. במקרה נדיר שבו ההכרזה על נבצרות תהיה בניגוד לדעת ראש הממשלה, יו״ר הכנסת יעביר לאישור מליאת הכנסת את ההחלטה, וזאת תוכל לאשר את ההכרזה ברוב של 90 חברי כנסת.

החוק אושר לקראת הדיון בבג"ץ על העתירה להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות. למדינה נותרו עוד מספר שבועות כדי לתת את תשובתה לעניין.

בהצעת החוק נכתב בין היתר כי "בית משפט, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון בבקשה להכריז על נבצרות ראש הממשלה או לאשרה; החלטה או צו של בית משפט כאמור יהיו חסרי סמכות ונעדרי תוקף", זאת כדי למנוע את האופציה ששופטי בג"ץ יכריעו בעתירה שבפניהם.

יו״ר הקואליציה אופיר כץ שהגיש את הצעת החוק אמר לאחר אישורו במליאה: "2,304,964 אזרחי ישראל בחרו את בנימין נתניהו כקובע המדיניות, את הדרך שלו, בחרו את הניסיון שלו, בחרו במנהיגות שלו, בחרו את בנימין נתניהו כראש הממשלה של מדינת ישראל".

לדבריו, "לכל הגורמים הלא נבחרים שמנסים לעשות כאן הפיכה שלטונית במעטה של סיסמת "שלטון החוק"- העם ונציגי העם ממנים את ראש הממשלה, ורק הם שישנו את בחירתם. לצערם, בדמוקרטיה, הקול של סבתא שלי מעפולה, שווה לקול של משפטן מלומד מתל אביב".

כץ הוסיף: "הם פשוט לא מסוגלים לראות אותנו בשלטון, לא יכולים לקבל את תוצאות הבחירות, הם לא משלימים עם העובדה שרוב העם לא חושב כמוהם, ולא מתיישר עם האליטה. הם חושבים שגנבנו להם את המדינה. היום אנחנו מיישמים את הדמוקרטיה ומוודאים שרצון העם מתממש".

 

נבצרות בנימין נתניהו אופיר כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד