כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
התפתחות אדירה בתחום

תמיד רציתם ישיבה חרדית-תיכונית? כעת אתם יכולים

בוגרי הישיבות החרדיות-תיכוניות מפארים את עולם התורה ונמנים על התלמידים המצויינים בטובות שבישיבות הגדולות והכוללים. רבים מראשי הישיבות, רבני השכונות והמו''צים בקהילות החרדיות ברחבי הארץ נמנים עם בוגרי הישיבות החרדיות-תיכוניות. גם בעולם המעשה ניתן למצוא בוגרים מצליחים, המשלבים קביעת עיתים לתורה עם עבודה ומעש בכל תחום מהתחומים הכלכליים והחברתיים, ומקדשים שם שמים בהליכותיהם

תמיד רציתם ישיבה חרדית-תיכונית? כעת אתם יכולים
ישיבה תיכונית חרדית צילום: אוהד רומנו

עולם הישיבות החרדיות-תיכוניות התפתח מאוד בשנים האחרונות, בכמות ובאיכות. לצד הישיבות הותיקות, חלקן בנות עשרות רבות של שנים, הוקמו ישיבות חרדיות-תיכוניות חדשות שזוכות להצלחה ולביקוש גדול. כיום הורים יכולים לבחור מתוך מגוון של מענים את מוסד החינוך המותאם בדיוק לבנם.

בוגרי הישיבות החרדיות-תיכוניות מפארים את עולם התורה ונמנים על התלמידים המצויינים בטובות שבישיבות הגדולות והכוללים. רבים מראשי הישיבות, רבני השכונות והמו''צים בקהילות החרדיות ברחבי הארץ נמנים עם בוגרי הישיבות החרדיות-תיכוניות. גם בעולם המעשה ניתן למצוא בוגרים מצליחים, המשלבים קביעת עיתים לתורה עם עבודה ומעש בכל תחום מהתחומים הכלכליים והחברתיים, ומקדשים שם שמים בהליכותיהם.

כפי שהעיד הרב שלמה הופמן בשם הרב שך זצ''ל, בוגרי הישיבות החרדיות-תיכוניות ניכרים במעלותיהם הייחודיות:

במשך השנים יצא לי כמה פעמים לדבר עם הרב שך זצ''ל, על התלמידים בוגרי הישיבות התיכוניות שהגיעו ללמוד בישיבת פוניבז'. הרב שך ציין שתי מעלות שראה שהם מצטיינים בהן. הם מחשיבים את הזמן; החשיבה שלהם הגיונית ומסודרת.

''הם מחשיבים את הזמן''

הרב שך הסביר לי שהסיבה לזה כי הם מורגלים להתייחס ל-60 דקות ברצינות, הם יודעים שיש להם שעה להתכונן למבחן ולהספיק לחזור על החומר, ואם הם יתבטלו בשעה הזו הם יכשלו במבחן, לעומת זאת אצלנו שאין מבחנים ואין תוכניות לימודים שמסודרים לפי שעות ממילא פחות מורגלים בניצול הזמן.

''החשיבה שלהם הגיונית ומסודרת''

כי הם לומדים מתמטיקה, ובמתמטיקה אם אתה מפספס מספר אחד כל החשבון טעות, וזה מחייב לחשוב בצורה מסודרת, חשיבה הגיונית ואמיתית. מה שאין כן בלימוד הגמרא, אפשר לומר סברא ואחר כך אפשר לדחות אותה עם סברא אחרת, ואין הוכחה ברורה מהי האמת, ופחות מורגלים לחשוב בצורה הגיונית ומסודרת[1].

ישיבה תיכונית חרדית • קרדיט: אוהד רומנו

הורים רבים חולמים שבנם יתקבל לישיבה חרדית-תיכונית מהשורה הראשונה, אך אינם יודעים איזו תתאים לבנם. אחרים חוששים מהאתגר שבהשלמת פערי ידע במקצועות הכלליים, בעיקר באנגלית, ומכך שבישיבות אלו נדרשות מיומנויות למידה, כתיבה וגישה הישגית שלא כל תלמודי התורה מכינים לקראתם. ויש גם משפחות החוששות מגובה תשלומי ההורים הנדרש בישיבות החרדיות-תיכוניות. המענים המפורטים להלן מיועדים עבור אלה ואלה.

מרכז מידע והכוון

על מנת להנגיש את המידע אודות המענים הקיימים כיום והתאמתם לתלמידים, הוקם מרכז מידע בו מרוכז כלל המידע אודות הישיבות החרדיות-תיכוניות בפריסה ארצית. לצד מרכז המידע, פועל מרכז אבחון המציע מפגש אבחון ממוקד על מנת להציע מגוון מסגרות מתאימות לבחינת ההורים.

תכנית שערים: מיצוי הפוטנציאל הלימודי

התכנית מציעה ימי לימוד מרוכזים בחודשי הקיץ, לקראת הלימודים בישיבה, במודל הפדגוגי המתקדם של ''כיתה הפוכה''. מודל זה נבחר לאור התאמתו לצרכי התלמיד הלומד בת"ת או ב'חיידר', ששעותיו הפנויות מעטות וימי החופשה ספורים ואינם מאפשרים למידה אינטנסיבית ורצופה. המקצועות הנלמדים: אנגלית ומיומנויות שפה עברית.

התכנית מבוססת על מפגשי לימוד מודרכים על ידי מורה מומחה, בשילוב לימוד עצמי.

ישיבה תיכונית חרדית • קרדיט: אוהד רומנו

המפגשים הכיתתיים המעטים נועדו להטרמה - הכנה לעיון, לעיבוד ולהפנמה של חומר לימודים טרם הלימוד העצמאי של התלמיד. לאחריהן תתקיים, אי"ה, למידה עצמאית בבית, בעזרת חוברות ייעודיות, למי שיש נגישות מדי פעם למחשב יינתנו לומדות המותאמות לצרכים הלימודיים ולמסגרת החינוכית-תורנית (לא נדרש חיבור אינטרנט) ובנוסף לכך, שיעורים מוקלטים העוסקים באותם נושאים. כל אלו מאפשרים למידה בזמנים ובקצב הנוח לכל תלמיד ומשפחתו.

במהלך התכנית, יתקיימו ארבעה מפגשים "פנים אל פנים" במרכזי לימוד שנבחרו לשם כך.

המפגש הראשון יוקדש להיכרות ולהצגת התכנית ויעדיה לתלמידים ולקבלת הדרכה על דרכי הלמידה בבית. (הורים המעוניינים בכך יוכלו להצטרף למפגש בתיאום מראש).

את התכנית ילוו אנשי חינוך והוראה מומחים בתחומם ומנוסים וכן יועץ חינוכי רגשי, והיא פתוחה לכלל תלמידי כיתות ז' וח' (גם למי שמעוניין בהעשרה והרחבת אופקים כללית, לאו דווקא במטרה להתקבל ללימודים בישיבה חרדית-תיכונית).

ישיבה תיכונית חרדית • קרדיט: אוהד רומנו

התכנית ממומנת במלואה. ההשתתפות בה כרוכה ברישום מראש. מילוי כתב התחייבות ע"י התלמיד ותשלום דמי הרשמה סמליים שיוחזרו עם השלמת הלימודים בהצלחה.

מלגות לכיסוי תשלומי הורים

בעבר, תשלומי ההורים הגבוהים בישיבות החרדיות-תיכוניות היוו חסם בפני הורים שרצו בחינוך זה. כדי להתגבר על כך, הוקמה קרן מלגות ייעודית לתלמידים החפצים ללמוד בישיבה חרדית-תיכונית, התקבלו אליה, וגובה תשלומי ההורים הנדרש בה מהווה עבורם חסם.

לפניה למרכז המידע וההכוון, להרשמה למכינת שערים או להגשת בקשה למלגה נא הכנסו לאתר yeshivos.org.il או שלחו הודעת ווטסאפ למספר 02-5357697

[1] מתוך: שיחות עם הרב שלמה הופמן, עמ' 160. דברים אלה מקבלים משנה תוקף על רקע הסתייגותו של הרב שך זצ''ל מהקדשת זמן ללימודים כלליים בשנות הישיבה.

 

ישיבה תיכונית תלמידי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד