כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מטיפים לנו מוסר

גרמניה נגד עונש מוות למחבלים: "טעות"

בישיבת שרי החוץ של ישראל וגרמניה בעת ביקורו של שר החוץ אלי כהן ביום שני האחרון, שרת החוץ הגרמניה קראה לישראל לנטוש את "התוכנית להתחיל להוציא להורג מחבלים". גרמניה נגד עונש מוות באופן קבוע וקראה לארצות הברית וליפן להפסיק אצלן את עונש המוות

גרמניה נגד עונש מוות למחבלים: "טעות"
חוק עונש מוות עבר בקריאה ראשונה צילום: מתוך הטלגרם של עמית סגל

שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה ברבוק, אמרה כי היא העבירה "התנגדויות חריפות לישראל בשל התוכניות להעביר חוק עונש מוות" לאנשים שהורשעו ברצח של אזרחים ישראלים ממניעים לאומיים.

היא אמרה את הדברים לאחר פגישה עם שר החוץ הישראלי אלי כהן, והתייחסה להצבעה על חוק עונש מוות שעבר בקריאה ראשונה. ברבוק אמרה כי גרמניה הייתה עקבית בגישתה לעונש המוות והדגישה זאת באופן קבוע בפני בעלות ברית אחרות, ארצות הברית ויפן, שעדיין משתמשות באופן שגרתי בעונש מוות.

"אנחנו מתנגדים בתוקף לעונש מוות, ואנחנו מעלים את הנושא הזה בכל העולם", אמרה ברבוק במסיבת עיתונאים בברלין לצד שר החוץ. "בכל העולם, מדינות נמצאות בתהליך לנטוש את הנוהג האכזרי הזה, בין היתר משום שהוכח שהוא אינו גורם מרתיע", אמרה ברבוק.

שר החוץ אלי כהן אמר שלמרות איומי הטרור שישראל מתמודדת איתם זה מכבר, בתי המשפט במדינה הטילו עונש מוות רק פעם אחת: נגד פושע המלחמה הנאצי אדולף אייכמן בשנות ה-60.

"זה תמיד היה טיעון מרשים עבור אלה שהגנו על ישראל על הבמה הבינלאומית מפני ביקורת לא הוגנת", אמרה ברבוק. "לפיכך, אני אומרת כידידה אני משוכנעת שזו תהיה טעות גדולה לשבור את ההיסטוריה הזו".

במסיבת העיתונאים ביום שלישי, דחק כהן בברבוק "לעשות כל שביכולתך" כדי לשכנע את הרשויות הפלסטיניות לנקוט ב"פעולה נחרצת" להפסקת התקפות הטרור. הוא הדגיש את הרציחות של שני אחים ישראלים בחווארה ביום ראשון וגבר ישראלי-אמריקאי ליד יריחו ביום שני על ידי טרוריסטים פלסטינים.

ב'כאן חדשות' דווח, כי, מזכ"ל אש"פ, חוסיין א-שיח', אמר שחקיקת עונש מוות למה שכינה "לוחמי החופש הפלסטינים" על ידי הכנסת הוא המשך ההליכה בנתיב הגזענות והמחשבה האימפריאלית והתחמקות מהאמת שישראל היא כובשת. בהודעה שפרסם היום, הוסיף א-שיח', שמי שצריך להשפט על פשעיו הוא הכיבוש ולא העם הפלסטיני שכורע תחת לחץ הכובשים והאלימות שלהם. הצעת החוק, עונש מוות למחבלים עברה במליאת הכנסת בקריאה טרומית.

עונש מוות למחבלים חוק עונש מוות למחבלים גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד