כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יהדות התורה נעדרה

ברוב גדול: חוק עונש מוות למחבלים אושר בקריאה טרומית

חוק עונש מוות למחבלים עבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת. 55 ח"כים תמכו מול 9 שהתנגדו | בן גביר: "בלי זה לא נהיה הומנים" | ח"כ טיבי תקף: "טרוריסטים באירופה מתביישים בכם" | נציגי יהדות התורה נעדרו מההצבעה

ברוב גדול: חוק עונש מוות למחבלים אושר בקריאה טרומית
בן גביר במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק עונש מוות למחבלים, שהגישה סיעת עוצמה יהודית. 55 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 9 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת לקביעת הוועדה שתכין אותה לקריאה ראשונה. חברי הכנסת של יהדות התורה נעדרו מהמליאה בעת ההצבעה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר במליאת הכנסת קודם אישור החוק כי "אם לא נחוקק את החוק הזה אנחנו לא נהיה הומנים כלפי הילדים שלנו, כלפי המשפחות שלנו".

הוא הוסיף, "מאז קום המדינה מחבלים ארורים רוצחים יהודים רק בגלל היותם יהודים. בגלל זה קופחו גם חיים של דרוזים, צ'רקסים, של אזרחי מדינת ישראל. הסתכלתי מה קורה בכלא, חפשו את אוהל האירוח הכי יפה ולא תגיעו לאוהל כזה. את המאפיות סגרנו להם, מים חמים שבע שעות, גם אם לא מתקלחים, שבע שעות. לא עוד שחרורי מחבלים. לפי הצעה זו טרוריסט שיורשע ברצח מתוך מניע של גזענות בנסיבות שיש בהן מטרה לפגוע במדינת ישראל ובעם היהודי יידון לעונש המתה".

ח"כ לימור סון הר-מלך אמרה: "במשך שנים שורר מצב אבסורדי במדינת ישראל, בו מחבלים נתעבים שרצחו יהודים, נאסרים בכלא הישראלי לפרק זמן של כמה שנים, משתחררים בעסקת שחרור מחבלים או עסקת טיעון מקלה, וחוזרים להתהלך בינינו כאחד האדם".

היא הוסיפה: "אני עומדת היום, כדי לייצג את הדרישה והזעקה של ישראל – הדרישה המוסרית, הצודקת והמתבקשת, לעמוד ולהשיב מלחמה מול מי שמנסה לקעקע את קיומנו כאן במדינת ישראל, שרוצח יהודים ומבקש לכלותנו רק משום שבחרנו לחיות כאן על אדמת המולדת שלנו, כיהודים הגאים בזהותם וביהדותם. הדרישה שהגיעה אחרי עשרות שנים של כבוד לאומי מושפל ואלפי נרצחים, עד שעם ישראל זעק, די. די להשפלה הלאומית, די לטרור, די למציאות האבסורדית בה רוצחי יהודים ממשיכים לחיות מעל האדמה הזאת".

קודם ההצבעה עלה חבר הכנסת אחמד טיבי והציג את התנגדותו לחוק: "תמיד התנגדנו לעונש מוות על כל עבירה שהיא ברמה העקרונית. אבל לא רק אנחנו התנגדנו, כמעט כל הבית הזה התנגד ויש חברי כנסת יהודים דתיים שהתנגדו מסיבות ערכיות דתיות. יש פסיקה של הרב הראשי נגד עונש מוות. הרב הרצוג והרב עובדיה יוסף התנגדו. יש טרוריסטים באירופה שמתביישים בכם", אמר.

למרות זאת, בתום ההצבעה נציגי ש"ס הצביעו בעד החוק בקריאה טרומית. מנגד כאמור, נציגי סיעת יהדות התורה נעדרו מההצבעה.

 

איתמר בן גביר עוצמה יהודית חוק עונש מוות למחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד