י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ציר הרשע

חברת לוויין סינית סיפקה תמונות לקבוצת וגנר

חברה סינית שנמצאת ברשימה השחורה של ארה"ב, סיפקה תמונות לכח וגנר, כך לפי גורם אמריקאי. מוקדם יותר החודש החברה נוספה לרשימה השחורה של ארה"ב. רודן בלארוס אלכסנדר לוקשנקו מבקר בסין ונפגש עם גורמים רשמיים במדינה. לוקשנקו הוא בעל בריתו הקרוב של פוטין

חברת לוויין סינית סיפקה תמונות לקבוצת וגנר
הרס בבוצ'ה אוקראינה בתחילת המלחמה צילום: ישי ירושלמי

חברת לוויין מסין שנמצאת ברשימה השחורה של המערב סיפקה תמונות לקבוצת שכירי החרב הרוסית כח וגנר, שנלחמת באוקראינה. כך לפי גורם אמריקאי. דניאל קריטנברינק, עוזר מזכיר המדינה האמריקאי לענייני מזרח אסיה והאוקיינוס ​​השקט, אמר את הדברים במהלך דיון בקונגרס אתמול (שלישי) בבוקר.

חברת ספייסטי, שבסיסה בבייג'ינג ומחזיקה משרד בלוקסמבורג, היא חברת חלל המתמחה בלוויינים קטנים ושירותים מבוססי לוויין. מוקדם יותר החודש, החברה נוספה לרשימה השחורה של ארה"ב. ספייסטי אמרה בעבר כי היא מצייתת לסנקציות הבינלאומיות נגד רוסיה ולא שמרה על קשרים עם רוסיה לאחר שהוטלו הגבלות וסנקציות על רוסיה.

ציר הרשע ממשיך, ואתמול הגיע מנהיג בלארוס אלכסנדר לוקשנקו לסין כדי להיפגש עם גורמים רשמיים במדינה. הגעתו של לוקשנקו ממחישה את עומק הקשרים של בייג'ינג עם ולדימיר פוטין ובעלי בריתו. סין טוענת לניטרליות במלחמה, אך פקידים אמריקאים הזהירו לאחרונה כי סין שוקלת לשלוח סיוע צבאי לרוסיה. בתגובה, סין כינתה את ההאשמות כ"מסע הכפשות", והודיעה שהיא מחויבת לקדם שיחות שלום. ממשלתו של לוקשנקו, תומכת בעוצמה במוסקבה ואפשרה לרוסים להשתמש בשטחה בפלישה הראשונית לאוקראינה לפני שנה.

מלחמת אוקראינה רוסיה סין ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד