י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"ישראל צריכה לחפש את סופר כמו חייל נעדר"

מסיבת עיתונאים סוערת בלייקווד, בהשתתפות חבר בית המחוקקים דב הייקינד וסנטורים מקומיים, ובדרישה מישראל להשקיע משאבים באיתור הנעדר "לפחות כמו שמחפשים חייל ישראלי" • דוד הנעדר: "הגר"ח קנייבסקי אמר שילמדו לזכותו מסכת שביעית" • במקום הוקרא גם מכתב מיוחד מהורי הבחור השוהים בישראל • צפו בחיפושים

"ישראל צריכה לחפש את סופר כמו חייל נעדר"

ר' מנשה מילר, ראש העיר של לייקווד, כינס אתמול (ג) מסיבת עיתונאים לכלי התקשורת הלא יהודיים על מדרגות הכניסה לבנין העירייה, בהשתתפות נציגי שלטון, נציגי העירייה ונציגי משפחת הבחור הנעדר אהרן סופר.

לצד כלי התקשורת הרבים, הגיעו למסיבת העיתונאים גם רבים מתושבי לייקווד, בהם בחורי ישיבה מישיבת בית מדרש גבוה שכבר הגיעו לישיבה לזמן אלול. בחורי הישיבה עברו בין המשתתפים וחילקו בקבוקי מים קרים כדי להקל עליהם את החום ששרר במקום.

ראשון הנואמים היה ראש העיר מנשה מילר, שסיפר את העובדות מתחילת היעדרותו של אהרון סופר, מילר הדגיש את הערכתו ותודתו לכל הגורמים שלוקחים חלק בחיפושים. חבר בית המחוקקים של ניו יורק דב הייקינד שנאם, טען כי ישראל אינה עושה מספיק: "ישראל צריכה להתייחס להיעדרותו של סופר כמו שהיא מתייחסת להיעדרותו של חייל, סופר הוא חייל אמריקני יהודי בצבא התורה. אנחנו יודעים היטב איך ישראל מתנהלת כשחייל נעדר, היא משקיעה את מיטב כוחותיה ומרצה למציאת הנעדר, זה מה שאנחנו דורשים ומצפים מישראל, אני מצפה ממנה להעמיד לרשות המשפחה את כל המידע שברשותם".

הייקינד סיפר כי מיד במוצ"ש קיבל טלפון מהמשפחה, שביקשה ממנו ליצור קשר עם דן שפירו ולבקש את מעורבותה של ארה"ב. בתום דבריו ביקש הייקינד מהנוכחים להתייחס להיעדרותו של סופר כהיעדרותו של בן משפחה, ולהמשיך בתפילות ובצדקה לזכותו.

דבריו של הייקינד על התנהלותה של ישראל בפרשת סופר עוררו תגובות רבות. בכירים שהתראיינו בכלי התקשורת התלוננו על ההפליה הברורה שמנהלת ישראל כשמדובר בנעדר חרדי ואמריקני, לעומת התנהלותה הרצינית בפרשיית רצח הנער הערבי ביער ירושלים, בו המשטרה הקדישה את כל משאביה לפתרון התעלומה, כמו גם במקרה חטיפתם של שלושת הנערים.

מאיר ליכטנשטיין, עסקן בכיר בקהילה, הקריא מכתב מהוריו של סופר - משה צבי וחולדה, שנכתב במיוחד עבור מסיבת העיתונאים. בהמשך המכתב מודים ההורים לרשויות בארץ, לסנטורים מנדז ובווקר, לחבר הקונגרס קריס סמיט ולראשי האפ בי אי האמריקני. בסוף המכתב פונה משפחת סופר בבקשה ובתחינה לממשל האמריקאי להמשיך ולסייע בחיפושים ובמידע אחר בנם.

בין הנואמים היו גם הסנאטורים ואנשי הממשל המקומי, שהביעו את הזדהותם עם המשפחה והדגישו באוזני כלי התקשורת את העובדה שמדובר באזרח אמריקני שנעלם וכי אמריקה חייבת לעשות כל שביכולתה לגלות את עקבותיו. בתום מסיבת העיתונאים הוכרז על הקמת קרן מיוחדת לתרומות שתשדרג את החיפושים ואת התוצאות.

בין המשתתפים במסיבה היו גם אחיו של אהרון סופר, גיסיו ובני משפחה נוספים. דודו של סופר סיפר כי ההורים ביקרו אצל הגר"ח קנייבסקי שאמר להם כי יש להמשיך בחיפושים וכי אהרון עדיין בחיים - נמצא בכפר ערבי, וכי יש להמשיך להתפלל וללמוד מסכת שביעית לזכותו.

לאחר מסיבת העיתונאים נערכה בלשכתו של ראש העיר פגישה עם סאק אהרון פורד, ראש צוות האף בי אי באזור ניו יורק. בפגישה השתתפו לצד ראש העיר גם חבר מועצת העיר מאיר ליכטנשטיין, העסקן הבכיר ר' ישראל שנקולובסקי, קצין משטרה בכיר טומי לנגנברגר, ורב המשטרה אייב פרידמן. היום (ג) תקיים ישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד עצרת תפילה בהשתתפות אלפי הבחורים בשעה אחת בצהרים (זמן אמריקה) בבנין ברן בישיבה.

הורי הנעדר נפגשו עם צמרת המשטרה
היום נפגשו הוריו של הנעדר, אהרון סופר, עם מפקד המחוז ניצב יוסי פריינטי.

מיד עם נחיתתם של ההורים בישראל, הם הוסעו לחפ"ק המשטרה, נפגשו עם סממ"ר ציון, נצ"מ מוטי לוי, ואנשיו וקיבלו סקירה ועדכון מלא אודות החיפושים אחר בנם.

פיקוד המרחב וראש הצח"מ שהוקם עומדים בקשר שוטף עם ההורים ומעדכנים אותם מדי יום בפעולות שמתבצעות.

היום כאמור נפגש מפקד המחוז עם ההורים ובני משפחה, עדכן אותם במאמצים שמשטרת ירושלים עושה לאיתור בנם, ציין כי "המשטרה עושה כמיטב יכולה ומשקיעה את כל משאביה לאיתורו של אהרון".

ההורים ובני המשפחה ביקשו להודות למפקד המחוז והוסיפו כי "הם מחבקים את השוטרים והמתנדבים, על פעילותם הרבה לאורך הימים והלילות לאיתור בנם אהרון".

ראש צוות החקירה המיוחד שהוקם לבחינת האירוע, סנ"צ גלעד בהט, ציין כי "עם קבלת הדיווח על ההיעדרות, הופעלו מאות שוטרים ומתנדבים לסריקת יער ירושלים", המקום האחרון בו נראה הנעדר, "המשטרה מרכזת פעילות של מתנדבים, יחידות חילוץ מקצועיות ומפעילה אמצעים רבים. הסריקות התמקדו ביער ירושלים, בשכונות הסמוכות ליער ובאזור מגוריו של הנעדר והיום החיפושים התרחבו למעגל רחוק יותר בניסיון לאתרו".

בחיפושים משתתפים מתנדבים מיחידות החילוץ "עציון", "מגילות" ו"ערד", מתנדבי "איחוד הצלה" ו"זק"א", תלמידי ישיבות רבים, יחידת כלבנים מצה"ל וכמובן כוחות משטרה רבים ומגוונים – שוטרי מרחב ציון, לוחמי מג"ב, יחידת הכלבנים של מג"ב, יח' הפרשים של מחוז ירושלים, היחידה האווירית של המשטרה ועוד.

המשטרה שבה ופונה לציבור, כל היודע דבר על מקום הימצאו או יכול לסייע באיתורו, מתבקש להתקשר למוקדי 100 בכל תחנות המשטרה ברחבי הארץ.

אהרן נראה בפעם האחרונה ביום שישי, 22.8.14 בשעות הצהריים ביער ירושלים ומאז נעלמו עקבותיו. תיאורו של אהרון סופר: בן 23, מבנה גוף צנום, גובהו 1.75 מ' , זקן קצר ג'ינג'י, מרכיב משקפי ראייה, לובש מכנסיים שחורים, חולצה לבנה, ג'קט שחור, כיפה שחורה ומגבעת שחורה.

צילום: נתי שפירא, דוברות זק"א






















סופר חיפושים לייקווד משפחה חייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד