י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לקראת בין הזמנים

עמוד ההוראה במכתב מיוחד: "לחסוך צרות ופיגועים"

עמוד ההוראה וחבר מועצת גדולי התורה במכתב חיזוק מיוחד לשמירת השבת ולביקור באתרי נופש שומרי שבת בלבד. מדוע קיבלו על עצמם אתרים רבים לשמור שבת?. ואיזה מופת התרחש אצל מרן החפץ חיים זיע"א?

עמוד ההוראה במכתב מיוחד: "לחסוך צרות ופיגועים"
הגאון רבי יצחק זילברשטיין צילום: באדיבות המצלם

פחות מחודש לפני בין הזמנים ניסן, במהלכו יוצאות משפחות חרדיות רבות לנופש ולאתרי טיולים ותיירות ברחבי הארץ, מפרסם עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה, קריאה מיוחדת להימנע מביקור באתרים שאינם שומרי שבת.

"כל אחד צריך ברכה, אם זה בפרנסה, בבריאות, בנחת, במנוחת הנפש... יש הרבה סוגי ברכות, אבל מקור הברכות היא השבת", פותח הגר"י את מכתבו. "ללא שמירת שבת אין ברכה בשום דבר, ואם גם לפעמים נראה שיש לאדם דברים גם בלי שמירת שבת, זה רק מראית עין, אבל הברכה אמיתית היא רק על ידי שמירת שבת".

הגאון רבי יצחק זילברשטיין מתייחס במכתבו להשפעה העצומה של ועידת התיירות החרדית 'לתור', במסגרתה אתרי נופש רבים החלו לשמור שבת כדי ליהנות מרבבות הלקוחות החרדים. "שמענו שלאחרונה הרבה אתרי נופש קיבלו על עצמם לסגור את הפעילות בשבת קודש, על ידי החברה 'לתור' המעודדת את הציבור היראים לדבר ה' לבחור בטיולים וכדומה רק במקומות הסגורים בשבת באישור 'ועדת הרבנים לענייני השבת' מיסודו של מו"ח מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל".

בהמשך המכתב, מביא הגר"י מעשה מהחפץ חיים על אישה שהייתה בסכנה ומרנא בעל ה'חפץ חיים' זיע"א ביקש זכות להצילה, ואחד הרבנים אמר שהשפיע פעם על בעל חנות לסגור אותה בשבת והעמיד את הזכות הזו להצלתה, ואכן חייה ניצלו.

לסיום, מדגיש הגר"י שוב: "מי שנוסע לאיזה אתר, יש לו לברר דבר ראשון אם המקום שומר שבת, ולא להיכנס למקום שאינו שומר שבת. כי בנוסף לזה שהוא מסייע לחלל שבת, יש בזה גם חילול השם, ומביא חרון אף על ישראל, ומי יודע כמה צרות ופיגועים אפשר לחסוך על ידי שעוד מקום ישמור שבת. וכל מי שישמור שבת וילך רק למקום שומר שבת, יהיה עליו הגנה מיוחדת, ויזכה לכל הברכות האמורות בתורה ויקדש שם שמים".

הרב יצחק זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד