ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אחרי שנים של מצוקה

ליאון התערב, ובצעד תקדימי הגנים מומנו מכספי העירייה

במשך שנים תושבי שכונת השוטרים המתחרדת ברמות התמודדו עם מצוקת גנים חמורה. בשל קשיים שונים, לא התאפשר לקבל תקציב ממשרד החינוך לבניית הגנים, בעקבות כך ראש העיר משה ליאון הורה לממן בניית חמישה גנים מכספי העירייה. ראש העיר ליאון: "אנחנו נמצאים שם תמיד עבור הילדים. כל ילד בירושלים יקבל את מלוא התנאים על מנת ללמוד ולהתפתח"

ליאון התערב, ובצעד תקדימי הגנים מומנו מכספי העירייה
ראש העיר משה ליאון בחנוכת גן הילדים צילום: באדיבות המצלם

חמישה גנים ביום אחד: שכונת רמות התרגשה היום בעקבות חנוכת חמישה גני ילדים חדשים בשכונת השוטרים. מדובר באזור שמתחרד בשנים האחרונות והתושבים סבלו קשות מהעדר גני ילדים. למרות הניסיונות לקבל תקצוב ממשרד החינוך, הדבר לא התאפשר. התושבים פנו לראש העיר שהחליט להירתם לעניין והורה לאשר תקצוב עירוני בגובה של 10 מיליון שקלים לבניית מתחם הגנים החדש והמרווח לטובת תושבי המקום.

בטקס חנוכת הבית שנערך היום (יום שלישי) למתחם הגנים ברחוב יעקב אלעזר השתתף סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר, סגן ראש העיר ישראל קלרמן, מנכ"ל העירייה איציק לארי, מנהל אגף חינוך חרדי שמוליק גרינברג, משה פרנק נשיא עץ הדעת, אברהם מקלב יו"ר 'עץ הדעת', ושמואל מקלב מנכ"ל עץ הדעת.

ראש העיר אמר בדבריו כי הוא נרגש להיות בטקס חנוכת גני הילדים. "לפני שנתיים הגיעו אלי תושבי השכונה החדשה עם מצוקה אמיתית ובלי עתיד קרוב להקמת גנים על ידי משרד החינוך. אני אמרתי שלא יכול להיות שבשכונה חדשה עם משפחות צעירות לא יהיו גני ילדים. והנה היום אנחנו חונכים חמישה גנים חדשים בשכונה הצעירה, בהשקעה של עשרה מיליון שקלים והכל במימון עירוני מלא. אנחנו נמצאים שם תמיד עבור הילדים. כל ילד בירושלים יקבל את מלוא התנאים על מנת ללמוד ולהתפתח".

"העבודה פה הייתה מורכבת הנדסית, בטיחותית וקהילתית" אמר ראש העיר. "ברצוני לנצל את ההזדמנות ולהודות לתושבי השכונה, על הסבלנות וההירתמות לפתרון הזמני שעבד עד כה, לאכלוס הגנים השכורים בבנייני מגורים הגנים החדשים יספקו רווחה משמעותית לילדים ויפתחו את השכונה בצורה איכותית ומיטבית".

אליעזר ראוכברגר אמר בדבריו כי הוא מודה לראש העיר על העשייה למען התושבים. "הייתה כאן מצוקה גדולה מאוד, אבל אנחנו כעירייה הפגנו רגישות למען הילדים היקרים והחלטנו בצעד תקדימי לממן את בניית הגנים על חשבון העירייה. מבחינתו מדובר במהלך מתבקש ומובן מאליו, אנחנו מתכוונים תמיד להיות שם כשצריך עבור התלמידים ולספק להם כל שניתן על מנת שיוכלו ללמוד במבנים מתאימים וקרובים לבית".

סגן ראש העיר ישראל קלרמן אמר באירוע: "אני שמח ומתרגש מאוד לעמוד פה היום ולחנוך חמישה גנים שנבנו בהגדרה של 'יש מאין'. לא האמינו שבמקום הזה בין גן ציבורי לבתי כנסת אפשר לבנות גני ילדים. אבל כשראש העיר ראה את המקום, הוא הודיע שכאן ייבנו גנים במימון עירוני מלא וזאת בעקבות ההבנה כי יש להוציא באופן דחוף את הילדים מדירות שכורות שאין בהם תנאים מינימליים לקיום לימודים".

"אני רוצה להודות לכל המסייעים ובראשם לראש העיר ולכל צוות לשכתו והאגף שעשו הכל כדי לבנות את המתחם בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובמהירות המרבית. אני שמח לבשר שאנחנו לא נעצור כאן, ובקרוב מאוד נחנוך עוד מספר רב של גנים וכיתות לימוד ומבני ציבור שכעת בישורת האחרונה לקראת אכלוס".

גני ילדים רמות משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד