ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אלפי חסידים צפויים להגיע

מרכז יהודי בגודל 1,300 מטרים יבנה על ציון הצדיק

יהודי העיר ניעז'ין שבאוקראינה חוגגים לאחר שהעירייה והרשויות במחוז צ'רניגוב נתנו את אישורם לבניית בית הכנסת המרכזי והמרכז הקהילתי הגדול בסמוך לבית העלמין בעיר בו טמון רבי דובער – האדמו"ר השני בשושלת חב"ד ובנו ממשיך דרכו של מייסד החסידות רבי שניאור זלמן

בית הכנסת המקומי בניעז'ין
בית הכנסת המקומי בניעז'ין צילום: באדיבות המצלם

היסטוריה: מרכז יהודי בגודל 1,300 מטרים יבנה על ציון הצדיק בניעז'ין שבאוקראינה. יהודי העיר ניעז'ין שבאוקראינה חוגגים היום עם היוודע הידיעה כי העירייה ורשויות במחוז צ'רניגוב בצפון-מזרח המדינה נתנו את אישורם לבניית בית הכנסת המרכזי והמרכז הקהילתי הגדול בסמוך לבית העלמין בעיר בו טמון רבי דובער – האדמו"ר השני בשושלת חב"ד ובנו ממשיך דרכו של מייסד החסידות רבי שניאור זלמן.

הרב שניאור זלמן דייטש, שליח חב"ד בהאדיטש (מקום ציונו של רבי שניאור זלמן) והאחראי על המקומות הקדושים באוקראינה מטעם 'פדרציית הקהילות היהודיות' במדינה מציין כי מדובר במבנה מרהיב ורחב ידיים. "העירייה הקצתה לנו שטח בגודל ארבעה דונמים והמבנה עצמו יהיה בגודל של 1,300 מטרים ויכלול בין היתר בית כנסת מפואר ורחב ידיים, עזרת נשים, ספריה לספרות יהודית, מקווה גברים, חדר התוועדויות, חנות כשרה, חדר שיעורים, פינת קפה, אולם אירועים, אולם קבלה, משרדי הקהילה ומתחם הצדיק, מטבח, חדרי שינה וחניה בשפע".

"כרגע אנחנו עדיין בשלב התכנוני, שבעז"ה יסתיים בחודשי הקיץ והבניה תתחיל מיד לאחר מכן, ותהיה תלויה בעזרת הציבור ונדיבי עם" אומר יו"ר הפדרציה הרב מאיר סטמבלר. "המתחם הזה ייתן את כל המענה לכל הפעילות היהודית בעיר, הן עבור יהודי קהילת והקהילות סביבה, והן עבור אלפי חסיד חב"ד מכל העולם שצפויים לפקוד את המקום הקדוש לאורך כל ימות השנה".

רבי דובער המכונה "האדמו"ר האמצעי", בנו הבכור של אדמו"ר הזקן נולד בעקבות ברכתו של המגיד ממעזריטש, ונקרא על שמו. הוא זה שקבע את מקומה של החסידות בעיירה ליובאוויטש, אליה הגיע יחד עם אלפי חסידים ביום ח"י אלול ה'תקע"ג תוך שהנסיך צ'חווסקי, ששלט על העירה, צווה על עובדיו לכרות מהיערות שלו כדי להקים בתים עבור הרבי והחסידים. בתקופתו המשיכה החסידות לגדול בכל רוסיה הלבנה וליטא, ומספר הנוסעים לחצר החסידות הלך וגדל, תוך שמספר חסידי חב"ד גדל פי שלשה.

חב"ד אוקראינה בעל התניא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד