י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נאטם לקראת הריסה

השריפה בסאטמר: העירייה הוציאה צו סגירה לבניין

בנייני מוסדות סאטמר שעלו באש בליל שבת האחרון ייהרסו כליל כך עולה מצו הריסה שהוצא למקום. בחסידות נערכים לחפש מקומות חלופיים למוסדות ששימשו את הקהילה בירושלים. כל הפרטים 

השריפה בסאטמר: העירייה הוציאה צו סגירה לבניין
הבניין שנאטם בביהמ''ד סאטמר צילום: באדיבות המצלם

בעקבות השריפה הנוראה שפרצה בליל שבת האחרון בבנין בית המדרש ומוסדות סאטמר ברחוב יונה בירושלים, עיריית ירושלים הוציאה צו סגירה לקראת הריסת בנין התלמוד תורה המחודש, לצד הבניין המיתולוגי ששימש למרכז הקהילה בעיר.

בנין התלמוד תורה, ששימש את תלמידי התלמוד תורה והישיבה קטנה של בני הקהילה, חודש לאחר ששופץ במלוא הודה לפני חמש שנים בלבד. אך בעקבות השריפה נאלצו בעירייה לקבוע כי יש סכנת קריסה למבנה וכי צריך לרוקן את כל הבנין במיידי ולהביא להריסת הבניין.

בחוו"ד שהוגשה ע"י מהנדסי העיר נכתב כי היות והדליקה החלה בבניין הת"ת ובער בכמה מוקדים של יסודות הבנין במשך כשמנה שעות, יש סכנת קריסה על הבניין.

הדבר הכה בהלם את בני הקהילה, לאחר שהם נותרו ללא קורת גג לתפילות ופעילות הקהילה בעקבות שריפת בנין ביהמ"ד, וכעת התבשרו שגם נותרו ללא קורת גג לתלמידי המוסדות.

בהנהלת הקהילה והמוסדות של סאטמר יושבים על המדוכה למצוא מקומות חלופיים לתלמידי המוסדות, ומנסים לעכל את הבשורה הקשה.

לצד זאת קיבלו ההנהלה הודעה כי ראשי הקהילה בארה"ב עמלים כדי לצאת בקמפיין בקרה נגידי הקהילה ברחבי תבל, כדי לבנות בית גדול וחדש למוסדות.

סאטמר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד