ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לפני הצהרת נתניהו

הרצוג: "אפשר להפוך את המשבר לרגע חוקתי מכונן"

נשיא המדינה נאם בטקס סיום קורס חובלים ואמר: "אני מרגיש היטב את עומק הכאב, ואת עומק הדאגה לגורלה של המדינה". הרצוג הוסיף: "אנחנו עלולים להתדרדר לתהום נוראה ומנגד אנחנו יכולים להגיע לפתרון בהסכמה רחבה"

הרצוג: "אפשר להפוך את המשבר לרגע חוקתי מכונן"
הנשיא הרצוג צילום: קרדיט צילום: חיים צח/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם הערב (רביעי) בטקס סיום קורס חובלים מחזור 146, והתייחס לסערה הציבורית סביב הרפורמה המשפטית ואמר: "אני רואה את המחאה, את החרדה ואת החשש הבוקע מעומק ליבכם - חשש אותו הבעתי גם אני לגבי החקיקה כפי שהיא מובאת כעת. אני מרגיש היטב את עומק הכאב, ואת עומק הדאגה לגורלה של המדינה".

הרצוג הזהיר: "אנחנו עלולים להתדרדר לתהום נוראה ומנגד אנחנו יכולים להגיע לפתרון בהסכמה רחבה. לא אתן למדינת ישראל שלנו – של כולנו – להגיע אל נקודת האל-חזור, לא אתן לאסון ההיסטורי הזה להתרחש. לעולם לא אוותר על אף חלק בחברה הישראלית - וגם לא על הסיכוי להגיע להסכמה רחבה. אני יודע שרבים רבים רבים מכם כמהים לכך; ואני אתכם. אני חרד לגורלנו המשותף. חרד למדינה שלנו, שעצם הקמתה היה נס גלוי, ושהצלחתה היא פרי עמלנו כולנו".

הרצוג הבהיר: "לוותר או להרים ידיים – זה פתרון קל, אבל זו לא תכנית עבודה. בחודשיים האחרונים אני מחפש את ההזדמנות בתוככי המשבר, אני מאמין בכל ליבי שאפשר להפוך את רגע המשבר הזה לרגע חוקתי מכונן. רגע בו נבצר לדורות את הדמוקרטיה שלנו, את עקרונות מגילת העצמאות, את עליונות החוק, את זכויות האדם, ואת האיזונים והבלמים בין הרשויות. אני מאמין שאפשר להפוך את הקרקע הבוערת תחת רגלינו לאדמה פורייה ובשלה להסכמות - שיביאו למדינת ישראל יציבות לשנים ולדורות, וישקפו באופן העמוק ביותר את העקרונות הדמוקרטיים והיהודיים של מדינתנו – שמופיעים באופן ברור ומחייב במגילת העצמאות".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הצהרה לתקשורת הערב בשעה 20:10.

 

יצחק הרצוג הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד