י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ללא מתנגדים

אושר בכנסת: ועדת חקירה לבדיקת סיכול מועמדותו של גל הירש

מליאת הכנסת אישרה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת סיכול מועמדותו של גל הירש למפכ"ל. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים

אושר בכנסת: ועדת חקירה לבדיקת סיכול מועמדותו של גל הירש
גל הירש צילום: באדיבות המצלם

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) את ההצעה לסדר של ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת סיכול מועמדותו של גל הירש למפכ"ל. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "פרשת החקירות כנגד המועמד למפכ"לות גל הירש שהחלה באוגוסט 2015 ואשר סיכלה את מועמדותו, מעלה את החשד לאחת מפרשות השחיתות החמורות בתולדות המדינה".

מכל הרעש הגדול, לאחר עינוי דין של שנים, באוקטובר 2021 הוגש כתב אישום מינורי יחסית בנושאי מס. החשש הוא שמדובר בכתב אישום שנועד להצדיק בדיעבד את סיכול מינויו כמפכ"ל", נאמר.

עוד נכתב בדברי ההצעה: "בפברואר 2018 פורסמה טענתו של רח"ט המודיעין לשעבר במשטרת ישראל, תנ"צ גיא ניר, כי מינויו של הירש למפכ"ל סוכל על ידי בכירי המשטרה "באופן הגובל בפלילים". בקלטות שהעביר ניר ליועץ המשפטי לממשלה, באוגוסט 2018, עולה כי ראשי המשטרה ביקשו לסכל את מינויו של הירש.

מדובר כאמור, בחשד לאחת מפרשות השחיתות החמורות שידעה מדינת ישראל. לבצע עבירות כלפי אדם שזה עתה מונה על ידי שר בממשלת ישראל ולסכל ביודעין את מינויו הינה דבר חמור ביותר ומצופה כי הנושא ייחקר עד תום".

גל הירש אריאל קלנר מליאת הכנסת ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד