י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יובילו לפשרה?

קריאה משותפת לח"כים מ'הליכוד' ו'המחנה הממלכתי': "לשמור על הבית"

לאור המראות מההפגנה הסוערת והמדממת בתל אביב, תחת הכותרת "זמן לערבות הדדית", קוראים 4 חברי כנסת מ'הליכוד' ו'המחנה הממלכתי' לשבת ולדבר | "מרחפת, כצל קודר, המחלוקת הקשה הקורעת ומפלגת את הציבור בישראל. חובה לפעול בכל דרך להגעה להסכמות רחבות"

קריאה משותפת לח"כים מ'הליכוד' ו'המחנה הממלכתי': "לשמור על הבית"
במליאת הכנסת צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

שעות לאחר הצעת יושב ראש 'המחנה הממלכתי' בני גנץ להגיע להידברות ולהסכמות על המשך חקיקת הרפורמה, באופן מפתיע מפרסמים הערב (רביעי) חברי הכנסת יולי אדלשטיין ודני דנון מ'הליכוד' וגדי איזנקוט וחילי טרופר מ'המחנה הממלכתי' יוצאים בהצהרה משותפת בקריאה לפתוח בשיח.

תחת הכותרת "זמן לערבות הדדית", קוראים ארבעת חברי הכנסת "להיענות להזמנת נשיא המדינה ולקיים דיון על בסיס עקרונות המתווה שהציע", כשהם מתעלמים מחילוקי הדעות האם להקפיא את החקיקה לצורך ההידברות.

"בראש מעיינינו טובתה של מדינת ישראל, מתחייבים לעשות הכל כדי לשמור על הבית המשותף", נמסר בהודעה, "מדינת ישראל, מתמודדת בימים אלה מול אתגרים רבים ומורכבים בתחומי החברה, הכלכלה ומעמדה הבין לאומי וניצבת מול פיגועים קשים ואתגרים ביטחוניים חמורים מאי פעם".

לדברי חברי הכנסת "מעל כל אלה מרחפת, כצל קודר, המחלוקת הקשה הקורעת ומפלגת את הציבור בישראל באשר להצעות השונות שעניינן מערכת המשפט בישראל. אין לנו כל ספק כי על אף שהמחלוקות קשות, חובה עלינו לפעול בכל דרך להגעה להסכמות רחבות".

"חובה על כולנו כנציגי הציבור ונבחריו, לפעול לאלתר ליישוב המחלוקות ולהשגת הסכמות ובעיקר לעצור את סכנת ההתפרקות הרובצת לפתחנו כחברה וכמדינה", נמסר עוד. ומשכך קוראים חברי הכנסת מן הקואליציה והאופוזיציה "כל שנדרש הוא להיענות להזמנת נשיא המדינה ולקיים דיון על בסיס עקרונות המתווה שהציע".

"אנו קוראים לכל חברי וחברות הבית לתמוך בדרך זו ולהיענות לקריאת נשיא המדינה", זאת כאמור שהם מתעלמים מנקודת המחלוקת האם לצורך כך יש להקפיא קודם את המשך החקיקה.

כאמור מדובר בח"כים מ'הליכוד' ו'המחנה הממלכתי', כאשר ב'יש עתיד', 'ישראל ביתנו' ו'העבודה' ממשיכים לסרב להידברות.

בתוך כך לפי הדיווח ב'חדשות 12', נתניהו לא עודכן מראש על המכתב שעליו חתמו שניים מחברי מפלגתו אדלשטיין ודנון שלא במפתיע ביקשו לכהן כשרים, אך הדבר לא הסתייע עד כה.

יולי אדלשטיין דני דנון הידברות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד