כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מאשים את לפיד ומיכאלי

נתניהו: "חופש ההפגנה אינו חופש לדרדר את המדינה לאנרכיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב הצהרה מיוחדת לאזרחי ישראל ממשרד ראש הממשלה בירושלים על רקע ההפגנות הסוערות והמדממות שנראו היום בתל אביב, ציטט את אהרן ברק ותקף: "אני אומר לפורעי החוק בתל אביב. לא נקבל אלימות או הכאת שוטרים" | דבריו המלאים

נתניהו: "חופש ההפגנה אינו חופש לדרדר את המדינה לאנרכיה"
ראה"מ נתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) הצהרה מיוחדת שבה גינה את המפגינים ואת ראשי האופוזיציה שמתדלקים את המחאה האלימה. בראשית דבריו ציטט את דברי נשיא העליון לשעבר, אהרן ברק שאמר בימי הגירוש מגוש קטיף ב-2005: "חופש ההפגנה הוא לא החופש לעצור את המדינה".

נתניהו אמר עוד: "לפני 20 שנים, בזמן ההתנתקות, ציבור שלם שהתנגד בכל נפשו למדיניות הממשלה הרגיש שחרב עליו עולמו. אבל המאבק הזה לא חצה קווים אדומים. לא ראינו אז מה שאנחנו רואים היום. המפגינים לא תקפו שוטרים, לא קראו לסרבנות, לא הוציאו את דיבת ישראל בעולם".

"אמרתי לפורעי החוק בחווארה שלא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה ואני אומר את זה שוב לפורעי החוק בתל אביב. לא נקבל אלימות או הכאת שוטרים". אמר נתניהו והוסיף: "בהתנתקות החליטה הממשלה לעקור אנשים מבתיהם ולהוציא אנשים מקבריהם. הם יצאו למאבק ציבורי רחב והוא לא חצה קווים אדומים. המפגינים לא הכו שוטרים לא הוציאו כסף מהמדינה ולא הוציאו את דיבת ישראל בעולם".

ראש הממשלה נתניהו האשים בהמשך ההצהרה את מנהיגי האופוזיציה מרב מיכאלי ויאיר לפיד ואמר: "מנהיגת מפלגה אומרת שאבנים על שוטרים זה לא נעים אבל גם לא נורא. ומנהיג אחר אומר בפה מלא שהוא רוצה משבר חוקתי כדי להוביל לבחירות - אם מוחקים את הקווים האדומים בצד אחד, מחר הם יימחקו גם בצד השני".

"לא נקבל איומים על אנשי ציבור ומשפחותיהם, דבר שקורה ממש ברגעים אלה בתל אביב", אמר ראש הממשלה ורמז על הפגנה מול מספרה בעיר שבה שהתה רעייתו שרה. שוטרי יס"מ נאלצו לחלצה משם.

לסיום אמר ראש הממשלה נתניהו: "חופש ההפגנה אינו חופש לדרדר את המדינה לאנרכיה", הוא אמר. נתניהו המשיך וקרא להרגעת הרוחות: "אני מאמין ומקווה שנמצא דרך בקרוב להידברות והסכמות".

שידור חי הצהרה לתקשורת בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד