כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הבהיר את דבריו

"למחוק את הכפר הפלסטיני" | ארה"ב מגנה את הקריאה של סמוטריץ'

דובר משרד החוץ האמריקני גינה את דברי שר האוצר שקרא למחוק את הכפר הפלסטיני חווארה. וכינה את האמירה "חסרת אחריות ודוחה". שר האוצר: "למען הסר ספק, בדברי לא התכוונתי למחוק את הכפר חווארה אלא רק לפעול באופן ממוקד נגד המחבלים"

"למחוק את הכפר הפלסטיני" | ארה"ב מגנה את הקריאה של סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר שהערתו של שר האוצר סמוטריץ שקרא למחוק את הכפר הפלסטיני חווארה, היא 'חסרת אחריות ודוחה'. עוד אמר: "אנחנו קוראים לרה"מ נתניהו וגורמים ישראלים בכירים נוספים לגנות בפומבי הערות מסוג זה".

דובר משרד החוץ של ארה"ב, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "להתנער בפומבי מדבריו". עוד אמר: "דבריו חסרי אחריות, מעוררי סלידה ומגעילים, וכפי שאנחנו מגנים את ההסתה לאלימות של פלסטינים, אנחנו מגנים את הפרובוקציות האלה שנחשבות הסתה לאלימות", אמר.

כזכור יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שהשתתף היום (רביעי) בוועידה כלכלית, נשאל היום מדוע עשה ביום ראשון בערב "לייק" לציוץ של סגן ראש המועצה האזורית שומרון דוידי בן ציון שקרא "למחוק את הכפר חווארה היום".

"כי אני חושב שצריך למחוק את הכפר חווארה. אני חושב שמדינת ישראל צריכה לעשות את זה", השיב סמוטריץ'. הוא הוסיף כי "חס וחלילה", העבודה לא צריכה להיעשות על ידי אזרחים פרטיים, הוא גינה את ההשתוללות ואמר "לא צריך להיגרר לאנרכיה שבה אזרחים לוקחים את החוק לידיים שלהם".

לאחר שדבריו עוררו סערה, אמר שר האוצר: "למען הסר ספק, בדברי לא התכוונתי למחוק את הכפר חווארה אלא רק לפעול באופן ממוקד נגד המחבלים ותומכי הטרור בתוכו ולגבות מהם מחיר כבד כדי להשיב את הביטחון לתושבי האזור".

הכפר חווארה סערת סמוטריץ בצלאל סמוטריץ ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד