כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לא לוקחים סיכון

פינלנד מתחילה בבניית חומה לאורך הגבול עם רוסיה

פינלנד שחוששת מרוסיה מתחילה בבניית חומה לאורך הגבול עם רוסיה. בניית החומה צפויה להסתיים בעוד שלוש עד ארבע שנים. הבנייה תתחיל בשלב פיילוט באורך 3 קילומטרים, על מנת לבחון את יכולות החומה לפני השלמת הפרויקט כולו

פינלנד מתחילה בבניית חומה לאורך הגבול עם רוסיה
pixabay

פינלנד החלה לבנות גדר מכשול לאורך הגבול שהיא חולקת עם רוסיה, כך הודיעה הממשלה. הבנייה תתחיל בשלב פיילוט באורך 3 קילומטרים, על מנת לבחון את יכולות המכשול לפני השלמת הפרויקט כולו, הפיילוט צפוי להסתיים עד סוף יוני.

בהתאם לתקציב ותהליך הבנייה, אורך הגבול בין רוסיה לפינלנד הוא 1,300 קילומטרים. המכשול הנבנה יהיה באורך של כ-130 עד 260 קילומטרים עם השלמתו.

בניית הגבול מגיעה מספר חודשים לאחר שפינלנד ושבדיה נטשו את מדיניות האנטי קניית נשק ארוכת השנים שלהן וביקשו להצטרף לנאט"ו בתגובה לפלישה של רוסיה לאוקראינה. הפרלמנט הפיני אישר את הצטרפותה של המדינה לנאט"ו בהצבעה ביום רביעי, אם כי טורקיה והונגריה - שתיים מתוך 30 מדינות נאט"ו - עדיין צריכות לאשר את כניסת שוודיה ופינלנד.

"להערכתו של משמר הגבול הפיני, הסביבה הביטחונית שהשתנתה גרמה להקמת גדר מכשול לאורך חלק מהגבול המזרחי", כך פרסם משמר הגבול הפיני באתר אינטרנט המוקדש לגדר המכשול. פינלנד גם התחייבה לתמוך באוקראינה, ולשלוח לה משלוחי נשק.

פינוי יערות בשטח החל כבר ביום שלישי. בניית כבישים והתקנת גדר אמורות להתחיל במרץ. מערכת מעקב ומצלמות יותקנו לאחר הבנייה, כך על פי משמר הגבול הפיני. לאחר השלמת המכשול, ישולם לבעלי הקרקע באזור הסמוך לגבול סכום חד פעמי עבור נזק שנגרם מהבנייה. כמו כן, יוקם כביש לתנועה ותחזוקה של משמר הגבול בסמוך לגדר.

מלחמת אוקראינה רוסיה פינלנד חומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד