כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ירושלים למערכה נוספת: שני בחורים עצורים

בשונה מפעמים קודמות, הגיעו שוטרים צבאיים לבתיהם של ינון אביטן ופנחס ויינשטיין, ועצרו אותם על השתמטות

ההפגנות האחרונות בירושלים. צילום: קובי הר צבי
ההפגנות האחרונות בירושלים. צילום: קובי הר צבי

ושוב שני בחורי ישיבה נעצרו: הבחור ינון אביטן, בן 21 מישיבת 'ראשית חכמה' בירושלים, שמזה כשנה וחצי מסרב להתייצב - נעצר במקום מגוריו בשכונת פסגת זאב, ונשלח לשיפוט צבאית בתל השומר.

השני הוא הבחור פנחס וינשטיין, תלמיד ישיבת פוניבז', שעבר לחיזוק לזמן אלול לישיבת 'תורת זאב' בירושלים. הבוקר (ד') בעת שהתכונן לזמן החדש, הגיעו משטרה צבאית לביתו שבמודיעין עילית ועצרו אותו - לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס.

מדובר בחידוש בעצם המעצר, שכן עד עכשיו לא הגיעו לבתיהם של בחורי הישיבה עם צו מעצר מתוכנן, וכל המעצרים היו בנסיבות מקריות, כאשר הבחור נבדק על ידי שוטרים.

בוועדה להצלת עולם התורה של הפלג הירושלמי אומרים כי היהדות החרדית עומדת מזועזעת מול מעשי ראשי צה"ל, שבזמני סכנה נוראים אלו בארץ ישראל, ממשיכים לעסוק ברדיפת עולם התורה. הדבר מוכיח שוב מעל לכל ספק, כי מטרתו של הצבא אינה 'צבא הגנה לישראל', אלא צבא המעוניין להשמיד רוחנית את הציבור החרדי, והוא ממשיך להקצות משאבים רבים על מנת להגיע למטרה זו, וליישם את גזירת הגיוס שנחקקה בכנסת בחורף האחרון.

בפרט יש לציין, כי למעשה רוב העצורים שנעצרו עד היום, הם מבני עדות המזרח, וזאת מפני שמטרתו הראשונית של הצבא אכן מתמקדת יותר בבני עדות המזרח, כפי שהתריעו על כך גדולי ראשי הישיבות. בפלג הירושלמי גם נערכים להפגנות בעקבות מעצרם של שני הבחורים ומטכסים עצה.

יצויין, כי הבחור אליהו כהן תלמיד ישיבת 'ארחות דוד', עדין עצור בכלא 6 ומעצרו אמור להסתיים ב30 לחודש הקרוב.
כלא 6 בחור ראשית חכמה עצור ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד