כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אביה נעצר

ילדה ציירה ​​את רוסיה מפציצה משפחה ונלקחה "לטיפול"

גבר רוסי נעצר לאחר שבתו ציירה ציורים פרו-אוקראינה. הגבר אלכסיי מוסקאליוב הואשם ב"הכפשת הצבא הרוסי", בעוד הבת נלקחה "לטיפול"

ילדה ציירה ​​את רוסיה מפציצה משפחה ונלקחה "לטיפול"
מיכאל פודולק אוקראינה מלחמת אוקראינה הרס בבוצ'ה צילום: ישי ירושלמי

גבר רוסי נעצר בגין הצהרות נגד המלחמה ובתו בת ה-12 נלקחה באופן זמני ל"טיפול המדינה" לאחר שהרשויות זעמו על ציורים שהילדה ציירה בבית הספר המתארת ​​את רוסיה מפציצה משפחה באוקראינה.

אלכסיי מוסקאליוב, מהעיירה יפרמוב, 150 קילומטרים דרומית למוסקבה, נעצר בגין "הצהרות נגד מלחמה" ברשת חברתית רוסית. הוא נעצר ביום רביעי, בוצע חיפוש בביתו ובתו הוכנסה ל"מקלט בניהול המדינה" עד שאביה ישוחרר או יימצא אפוטרופוס אחר, אמר עורך דינו של מוסקליוב.

"היא תהיה בטיפול המדינה עד שגורל אביה יוכרע", אמר ולדימיר ביליינקו, עורך דינו של מוסקאליוב. כשנשאל מה יכול לקרות אם יורשע, אמר שאם לא יימצא קרוב משפחה, אזי "תישאר אופציה אחת: בית יתומים".

"זו תהיה מכה לילדה שחיה עם אביה כל חייה", אמר. "אז מחר אנחנו הולכים לעשות הכל כדי להבטיח שאביה יישאר חופשי. וכדי שהיא תוכל לגור איתו בבית".

המשפחה אמרה כי התמודדו עם לחץ מהמשטרה מאז אפריל האחרון, כאשר מריה, תלמידת כיתה ו', סירבה להשתתף בשיעור פטריוטי בבית ספרה וסיפרה על מספר ציורים המראים ירי רקטות לעבר משפחה שעומדת תחת דגל אוקראינה ועוד אחד עם הכיתוב "תהילה לאוקראינה".

גורמים בבית הספר הזעיקו את המשטרה, שחקרה את הילדה ואיימו על אביה. מוסקליוב נקנס לאחר מכן בכ-500 דולר על פוסט באינטרנט שבו הוא אפיין את הצבא הרוסי כ"פושעים" בעקבות גילויים של פשעי מלחמה שבוצעו נגד אזרחים בבוצ'ה שבאוקראינה.

מאוחר יותר באותו החודש נאמר למוסקאליוב שסוכנים משירות הביטחון ה-FSB הרוסי הגיעו לבית הספר וחקרו את בתו. "במשך שלוש וחצי שעות אמרו לי שאני מגדל ילדה לא נכון: אמרו שיקחו אותה ממני ויכניסו אותי לכלא", אמר מוסקאליוב בראיון ל-OVD-Info.

"אנחנו כן חושבים שהציור היה הטריגר העיקרי שהסב את תשומת הלב של המשטרה לאב ובגלל זה הם הסתכלו על בחשבון שלו ברשת החברתית", כך אמרה מריה קוזנצובה, דוברת OVD-Info ולבסוף הוא נעצר.

"לפי הנתונים שלנו, לפחות 544 קטינים נעצרו בהפגנות נגד המלחמה בשנה האחרונה, ושבעה קטינים עומדים כיום לדין פלילי על עמדותיהם נגד המלחמה ולפחות 19 מורים נגד המלחמה פוטרו. מוסקאליוב צפוי לשלוש שנות מאסר.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ציורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד