כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ארדואן בצרות

טורקיה: בחירות ב-14 במאי - למרות רעידת האדמה

רעידת האדמה ב-6 בפברואר ורעידות משנה עזות שפקדו את טורקיה וסוריה הרגו כ-50,000 בני אדם, מקרי המוות הם מכה קשה לארדואן. הבחירות במאי הקרוב לנשיאות מגיעות בתקופה קשה עבור ארדואן שראה ירידה בתמיכה שלו בגלל אינפלציה מרקיעת שחקים והפקרות בתחום אכיפת הבנייה

טורקיה: בחירות ב-14 במאי - למרות רעידת האדמה
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ציין ביום רביעי שממשלתו עדיין מתכוונת לקיים בחירות במאי הקרוב למרות רעידת אדמה בחודש שעבר שהרסה חלקים מדרום טורקיה. בנאום למחוקקים של מפלגת השלטון שלו, ארדואן נזף במבקרים על טיפול הממשלה בתוצאות רעידת האדמה ואמר כי האנשים יתנו את תגובתם למבקרים הללו ב-14 במאי - תאריך הבחירות שמפלגת השלטון שלו קבעה לפני הרעידה הקטלנית.

רעידת האדמה ב-6 בפברואר ורעידות משנה עזות שפקדו את טורקיה וסוריה הרגו כ-50,000 בני אדם - רובם המכריע בטורקיה וכ-100.000 נוספים נפצעו. קרוב ל-204,000 בניינים קרסו או ניזוקו קשות בטורקיה, והותירו מאות אלפי אנשים חסרי בית.

גורמים רשמיים אומרים ש-14 מיליון בני אדם נפגעו מהרעידה ומיליוני אנשים עזבו או פונו מהאזור מוכה הרעידה. ארדואן לא סיפק מידע כיצד ניתן לארגן את הבחירות באזור רעידת האדמה, ולא אמר אם ניצולים עקורים יוכלו להצביע במקומות החדשים שלהם.

המנהיג הטורקי, שנמצא בשלטון מאז 2003, מבקש מהטורקים קדנציה שלישית בתפקיד כנשיא. הבחירות לנשיאות שצריכות להתקיים לא יאוחר מה-18 ביוני אך הוקדמו למאי, מגיעות בתקופה קשה עבור ארדואן שראה ירידה בתמיכה שלו בגלל אינפלציה מרקיעת שחקים.

ארדואן הודה בטעויות בשלבים הראשונים של התגובה לרעידות האדמה, אך האשים את מזג אוויר וכן בהרס שגרמה רעידת האדמה לכבישים ולתשתיות. ביום רביעי, הוא חזר על הבטחה לבנות מחדש יותר מ-400,000 בתים במהלך השנה. "נוציא את הפסולת, נרפא את הפצעים. אנחנו נשפר את מה שנהרס ונביא חיים טובים יותר לעם שלנו", אמר.

ארדואן אמר גם כי ביום שישי הקרוב צוות מיוחד יקיים דיון לגבי בדיקה של מלאי הבניינים במדינה שאינם עומדים בחוקי הבנייה. מומחים מצביעים על אכיפה רופפת של חוקי בנייה כסיבה מרכזית לכך שהרעידה גרמה להרס כה רב.

רעידת אדמה בטורקיה רג'פ טייפ ארדואן בחירות הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד