כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בגיל 99

חייל נאצי לשעבר מת: התיק נגדו נסגר

מת הנאצי בן ה-99 שנחקר בחשד לשותפות לרציחות שהתרחשו במחנה הריכוז הנאצי רוונסבריק, שם נהרגו עשרות אלפי נשים. "מאחר שהנאשם מת בינתיים, התיק נסגר כעת", אמרו התובעים בגרמניה בהצהרה קצרה לתקשורת

חייל נאצי לשעבר מת: התיק נגדו נסגר
מחנה אושוויץ בירקנאו צילום: Pixabay

התובעים הגרמניים סגרו תיק נגד קשיש נאצי בן 99 לאחר שהאיש שהיה שומר במחנה ריכוז נאצי מת בימים האחרונים, כך הודיעו הרשויות בגרמניה. הרשויות מסרו כי בן הנאצי בן ה-99, ששמו לא פורסם, עבד כשומר במחנה הריכוז רוונסבריק בין השנים 1943 ל-1945.

מותו מגיע כאשר מספר פושעי המלחמה הנאצים החשודים הולך ומתמעט עקב זקנה, הרשויות הגרמניות דוחפות להעמיד לדין שומרים לשעבר במחנות הריכוז, מזכירים ועובדים אחרים שסייעו לנאצים.

התובעים בעיירה קובורג שבדרום גרמניה הודיעו על מותו של הקשיש, וציינו כי הוא היה חשוד כשותף לרציחות שהתרחשו בתקופתו כשומר במחנה הנאצי. "מאחר שהנאשם מת בינתיים, התיק נסגר כעת", אמרו התובעים בהצהרה קצרה.

התובעים הוסיפו כי טרם מותו של האיש, הם לא הצליחו לקבוע מספר מדויק של מקרי רצח במחנה שבהם האיש יכול היה להיחשב כשותף. "עדיין לא ניתן היה לקבוע את המספר המדויק של התיקים", אמרו התובעים בהצהרה.

החקירות כבר היו בשלב מתקדם והחשוד נחשב כשיר דיו לעמוד לדיןץ רוונסבריק, שנמצאת בצפון מזרח גרמניה, הייתה מחנה הריכוז הנאצי הגדול ביותר לנשים. מאוחר יותר הוא הורחב כך שיכלול חלק קטן לגברים וכן מחנה לנערות צעירות.

במהלך 1939 ו-1945 נרשמו במקום לפחות 120,000 נשים וילדים וכן 20,000 גברים. 1,200 נערות נוספות נרשמו כאסירות במחנה הנוער הנפרד. נשים מיותר מ-30 מדינות נכלאו במחנה.

על פי ההערכות, כ-92,000 בני אדם מתו במחנה, לפי אנדרטת השואה ביד ושם. הם מתו ממחלות ורעב, או נרצחו בתאי גזים או נורו ונהרגו. אחרים נהרגו בניסויים רפואיים מדעיים שביצעו הנאצים.

פסק דין מ-2011 קבע בגרמניה, כי אפשר להעמיד לדין אנשים שסייעו לרציחות במחנות המוות הנאצים, גם אם לא ניתן להוכיח שהם הרגו מישהו ישירות. בדצמבר האחרון, מזכירה מחנה נאצי לשעבר בת 97 נמצאה אשמה בהשתתפות ברצח של למעלה מ-10,000 בני אדם במחנה הריכוז שטוטהוף שהיה ממוקם בפולין הכבושה. נגזרו עליה מאסר על תנאי, עליו היא מערערת.

שומר מחנה נאצי אחר לשעבר, בן 101, נידון לחמש שנות מאסר בגין סיוע לרצח 3,500 אסירים יהודים במחנה זקסנהאוזן.מעם זאת, התובעים נאלצו לסגור מספר תיקים בשנים האחרונות לאחר שהנאשמים עובדי המחנה לשעבר מתו או נחשבו בלתי מסוגלים פיזית לעמוד לדין.

מחנות השמדה מחנות ריכוז נאצי גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד