כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חוק שירות מידע פיננסי

צעד חשוב נוסף בקידום רפורמת "הבנקאות הפתוחה"

רשות שוק ההון פרסמה הוראות לאופן יישום חוק שירות מידע פיננסי על ידי חברות ביטוח ובתי השקעות | מדובר בצעד חשוב נוסף בקידום רפורמת "הבנקאות הפתוחה" אשר יאפשר לגופים הנותנים שירות מידע פיננסי, להציג ללקוחותיהם גם את נתוני האשראי המנוהל בגופים המוסדיים, לצד המידע המתקבל מבנקים  

צעד חשוב נוסף בקידום רפורמת "הבנקאות הפתוחה"
כספומט צילום: pixabay

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון פרסמה אתמול (רביעי) טיוטת הוראות בנוגע לאופן יישום הוראות חוק שירות מידע פיננסי שיחולו על חברות ביטוח ועל חברות המנהלות קופות גמל וקרנות פנסיה בפעילותם כמקור מידע פיננסי.

רפורמת "הבנקאות הפתוחה", ובתוכה חוק שירות מידע פיננסי, נועדה לאפשר לנותני שירות מידע פיננסי אשר קיבלו רישיון מתאים ויפוי כוח מהלקוח לפנות בשמו של הלקוח לגופים פיננסיים על מנת לקבל מידע אודות הלוואות שניתנו לו, באמצעות ממשק API מקוון ומאובטח. הדבר יאפשר לנותן השירות המידע הפיננסי להציע ללקוח שירותים שונים כדוגמת השוואת עלויות וייעוץ בדבר התנהלות כלכלית.

טיוטת ההוראות מתייחסת להתנהלות הגופים המוסדיים בפעילותם כמקור מידע פיננסי: כללים לעניין אופן הגישה למערכת הממשק הפיננסי, פירוט סוגי השירותים שיינתנו באמצעותה, ניהול הרשאות על ידי הגופים שהם מקורות מידע פיננסי, קביעת מדד לאיכות השירות שיינתן על ידי מקורות המידע הפיננסי, וניהול סיכוני אבטחת מידע וסייבר. ההוראה מתבססת על תקן ברלין שמיושם על ידי הבנקים כמקורות מידע, וזאת על מנת לייצר סטנדרט אחיד ופשוט בשוק הפיננסי הישראלי ולהקל על קידומה של רפורמת "הבנקאות הפתוחה".

 

שוק ההון בנקים הלוואות רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד