י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מצפים מהשר שיעמוד בהבטחה"

מחיר החשמל יירד | בכמה? זה תלוי בכם

רשות החשמל הודיעה כי בכוונתה להוזיל את החשמל ב-2% וזאת על רקע ההוזלה העולמית במחיר הפחם, חרף התייקרות הדולר | לפני כחודש וחצי הבטיחו נתניהו וסמוטריץ במסיבת עיתונאים על הוזלה של 70% מההתייקרות האחרונה

מחיר החשמל יירד | בכמה? זה תלוי בכם
אילוסטרציה צילום: unsplash

רשות החשמל פירסמה שימוע ציבורי לעדכון תעריף מחירי החשמל לצרכן, לאור ירידת מחירי הפחם והתייצבות המחירים בחודשיים האחרונים. לפי השימוע המוצע, התעריף לצרכן ביתי מייצג ירד בשני אחוזים, זאת בהמשך לירידה בחודש שעבר, שעמדה על 1.5 אחוזים.

בנוסח השימוע שמפרסמת רשות החשמל נכתב: "בתום מליאת רשות החשמל מפרסמת הרשות לשימוע ציבורי את עדכון תעריף מחירי החשמל לצרכן. זאת לאור ירידת מחירי הפחם והתייצבות המחירים בחודשיים האחרונים. לפי השימוע המוצע, התעריף לצרכן ביתי מייצג ירד ב-2 אחוזים, זאת בהמשך לירידה בחודש שעבר, שעמדה על 1.5 אחוזים".

עוד נכתב: "בנוסח השימוע מצוין כי סביבת המחירים המקרו כלכלית אינה יציבה- ובהם שער החליפין, ומדד המחירים שעלו לאחרונה. עליה זו, וסיכונים הנובעים ממנה, קיזזו חלקית את הירידה במחירי הפחם הבינלאומיים".

"הרשות מפרסמת שימוע ציבורי בנושא, ותפרסם את החלטתה לאחר הערות הציבור". כך מטעם הרשות.

ב'התאחדות התעשיינים' הגיבו להפחתה החלקית ומסרו: "אנו מצפים משר האוצר לעמוד בהבטחה לביטול של לפחות 70 אחוזים מהעלייה בתעריף החשמל מתחילת השנה. החלטת רשות החשמל מביאה לכך שרק פחות ממחצית העלייה בתעריף בוטלה, למרות הירידה החדה במחיר הפחם, ביטול הבלו על הפחם והבטחות הממשלה להפחתת התעריף".

לדבריהם, "במסגרת השימוע לציבור, נבהיר לרשות החשמל ולמשרד האוצר כי העלות המוכרת לחברת החשמל על פחם, יכולה לרדת בשל גובה מחירי הפחם העדכני, שירד לפחות מ-150 דולר לטון. לעומת ממוצע של 243 דולר בחודש דצמבר 2022, על פיו עלה מחיר החשמל. בנוסף, ניתן היה להכיר באופן חלקי במכירת תחנת אשכול, לפרוס את עליית התעריף ובכך להביא של הפחתה של עד 6% בתעריף. יש לזכור שכל יום שעובר והתעריף נשאר גבוה, מתדלק את יוקר המחייה, ומקשה על המלחמה באינפלצייה ועצירת עליות הריבית של בנק ישראל".

רשות החשמל חברת החשמל תעריף החשמל תעריפי החשמל ירידת מחירים התאחדות התעשיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד