כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בעל החברה קיזז חשבוניות וזה העונש שקיבל

לאחר שהודה במסגרת עסקת טיעון, 18 חודשי מאסר נגזרו על בעל חברה שהורשע בקיזוז חשבוניות פיקטיביות בסך של 1.9 מיליון ש"ח. לצד זאת נגזרו עליו למאסר על תנאי וגם ישלם קנס בסף חמישים אלף שקלים

בעל החברה קיזז חשבוניות וזה העונש שקיבל
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בכפר סבא גזר עונש של 18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף ש"ח על מוראד עיסא, שהורשע בקיזוז חשבוניות פיקטיביות שסכום המס הנובע מהן מסתכם בכ-1.9 מיליון ₪. עיסא, הבעלים הרשום של חברת ט.ה. עבודות חשמל בע"מ, הודה במסגרת עסקת טיעון כי בחודשים ינואר עד אוגוסט 2019 קיזז 49 חשבוניות פיקטיביות על שם 7 עוסקים שונים, מבלי שבוצעו העסקאות שבגינן הוצאו החשבוניות. את החשבוניות, בסך כולל של כ-13 מיליון ₪, כלל בספרי החשבונות של החברה וקיזז בגינן חבות מס בסכום של כ-1.9 מיליון ש"ח.

רק לאחר שהוגש כתב האישום נגדו, טען עיסא כי פעל בשליחותו של אדם אחר שהציע לו לחתום על מסמכים בתמורה לתשלום חודשי, אולם הוא לא הסגיר את שמו של אותו אדם. כב' השופט אביב שרון גזר את דינו לאחר שהביא בחשבון את מצבו האישי, את היותו נעדר עבר פלילי ואת העובדה שהודה בהזדמנות ראשונה בעבירות ובכך חסך למדינה זמן שיפוטי יקר. מנגד, שקל השופט לחומרה את העובדה שהנאשם לא השיב לקופת המדינה את הכסף שנגרע ממנה כתוצאה מפעולותיו. בנוסף לעונש שהוטל על עיסא, הטיל בית המשפט גם קנס סמלי על חברת ט. ה. עבודות חשמל בע"מ, שהורשעה אף היא בעבירות.

"העבירות שביצע הנאשם חמורות ומעשיו פגעו בשורה ארוכה של ערכים חברתיים מוגנים", כתב כב' השופט שרון בגזר הדין. "מדיניות הענישה הנוהגת, כעולה מפסיקת בתי המשפט, קוראת להחמרה בענישת עברייני המס, זאת אף בשים לב שעבירות המס מבוצעות, לרוב, על ידי נאשמים 'נורמטיביים', נעדרי עבר פלילי. ההחמרה בענישה מתבקשת אף נוכח העובדה שמדובר בעבירות קלות מאוד לביצוע, קשות מאוד לאיתור ואכיפה, אשר פוגעות פגיעה אנושה בקופה הציבורית. משכך, נקבע שנסיבותיהם האישיות של הנאשמים נסוגות מפני האינטרס הציבורי שבהחמרת הענישה על מנת להרתיע את מבצעי העבירות...".

בנוסף, ציין כב' השופט שרון כי "אף אם אניח לטובת הנאשם כי אינו הנהנה העיקרי מפירות העבירות, וכי נוצל על ידי אחרים, הרי שהנאשם עצמו הודה בפני שירות המבחן שעבר את העבירות בשל בצע כסף ובתמורה ל'שכר' חודשי".

רשות המסים יוצגה בתיק על ידי עו"ד אתי שטיינמץ, חיים וינר והמתמחה שירן לוי מהיחידה המשפטית מע"מ פלילי מרכז 1. כתב האישום הוגש בעקבות חקירה של חקירות מכס ומע"מ חיפה.

חשבוניות פיקטיביות מאסר בפועל עונש מאסר מאסר על תנאי קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד