כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נתניהו: מוקדם לומר אם תהיה רגיעה ממושכת

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים, מיוחדת לסיכום מבצע "צוק איתן" והסכם הפסקת האש: "המבצע הישג גדול, אין לחמאס שום הישג - הוא דרש נמל ימי, שדה תעופה, שחרור אסירי שליט, תיווך קטארי וטורקי - ולא קיבל" • "לא נסבול טפטופי ירי - אם נותקף, נגיב בעוצמה גדולה יותר" • יעלון: "הביקורת נגד נתניהו אינה הוגנת"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בצל הביקורת מבית: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל, בני גנץ, דיברו הערב (ד') במסיבת עיתונאים מיוחדת, לסיכום מבצע "צוק איתן" והסכם הפסקת האש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי, "מבצע צוק איתן היה הישג גדול, החמאס הובס.

"אין לחמאס שום הישג - הוא דרש נמל ימי, שדה תעופה, שחרור אסירי שליט, תיווך קטארי וטורקי - ולא קיבל".

נתניהו סיים באזהרה: "לא נסבול טפטופי ירי - אם יירה שוב, נגיב בעוצמה גדולה יותר".

שר הבטחון בוגי יעלון שהשתתף גם הוא במסיבת העיתונאים אמר "לפני יממה נכנסה לתוקפה הפסקת האש. מדינת ישראל יצאה ל'צוק איתן' להישג את השקט והביטחון לאזרחים שסובלים שנים ארוכות מירי מרצועת עזה. תושבי הדרום נשלחו לשם על ידי ממשלות ישראל, דרישתם לביטחון מוצדקת, פגשתי בתושבים וגיליתי גבורה אנושית. השאלות הקשות מוצדקות. ארגוני הטרור ספגו מכה קשה ביותר, החזרנו אותם שנים אחורה.

"אל תתרגשו מדברי הרהב של אנשים בחמאס, גם הם יודעים שפנו בעל כורחם להפסקת אש בנתיב שלא רצו".

הרמטכ"ל, בני גנץ, אמר כי צה"ל פעל "במיצוי יכולות צה"ל שנבנו לאורך השנים. המעשה הצבאי תמך את המעשה המדיני חמאס יודע זאת והוא חש זאת ולצערי גם תושבי עזה שנלקחו כבני ערובה. נמשיך לפעול ונעשה כל שאפשר להשבת של אורון שאול והדר גולדין, נמשיך לפעול ככל שיידרש לאן שנכון לאן שצריך ובאופן שבו נכון לפעול".

שרי הקבינט המדיני ביטחוני, נפתלי בנט, איווט ליברמן ויצחק אהרונוביץ' ביקרו את ההסכם עם הפלסטינים ואת העובדה שלא הובאה לאישור הקבינט.

השר נפתלי בנט אמר היום כי, "בעולם של דעאש וחמאס, חיזבאללה ואש"ף, אין אלטרנטיבה לעוצמה, ואין סליחה לנסיגות ובריחות משטח, וכל מי שעוד בעד מדינה פלסטינית, ראוי שיגיד: ראיתי, טעיתי, תיקנתי".

גם שר החוץ אביגדור ליברמן ביקר את נתניהו וכתב בדף הפייסבוק שלו כי, "עם חמאס אסור להגיע להסדרה וכל עוד יש חמאס אי-אפשר להגיע להסדר.

"כל עוד החמאס שולט בעזה אי-אפשר להבטיח לאזרחי ישראל ביטחון ואי-אפשר להגיע להסדר מדיני. חמאס הוא לא פרטנר להסדרה מכל סוג שהיא, לא מדינית ולא בטחונית. אי-אפשר ואסור לסמוך על רוצחים שפלים".

"אנו מתנגדים להפסקת אש שבחסותה יוכל החמאס להמשיך ולהתעצם וינהל מערכה נוספת נגד ישראל בעיתוי שיהיה לו נוח", סיים ליברמן.
נתניהו יעלון חמאס עזה צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד