י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הפנים מיוזעות, המאמץ קשה, אבל לא מוותרים

חמישה ימים עברו ואין קצה חוט בפרשת היעלמותו של בן הישיבה אהרון סופר • המשטרה אינה שוללת שהוא נחטף על ידי החמאס, אך אין לכך כל ראייה • קובי הר צבי הצטרף למאות בני הישיבה, שפשטו על יער ירושלים: "המאמץ לא קל. השטח, מזג האוויר, וחוסר הוודאות מאלצים את המחפשים להתמודד עם אתגר לא פשוט" • תיעוד מהשטח

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

חמישה ימים עברו מאז שמאות ואלפי איש החלו במסע חיפוש אחרי הנעדר אהרן סופר. היום (ד') הצטרף צלם וכתב 'בחדרי חרדים', קובי הר צבי אל צוותות החיפוש.

ה-FBI, משטרת ישראל, יחידות חילוץ מקצועיות, זק"א, הצלה ואין ספור מתנדבים מנסים להבין לאן הוא נעלם.

עד כה, כל החיפושים במישור המבצעי, והמאמצים במישור המודיעיני - לא העלו דבר. לאף אדם אין קצה חוט בפתרון התעלומה.

פרסום ב'דיילי ניוז'' האמריקני טוען שנבדקת גם האפשרות שסופר נחטף על ידי הזרוע הצבאית של החמאס.

למעשה אין בכך חידוש שכן דובר משטרת ישראל מיקי רוזנפלד הזכיר כבר אתמול כי נבדקת האפשרות שהרקע להיעלמותו של סופר, עשוי להיות "לאומני". האפשרות אכן נבדקת אך אין כל קצה חוט שיוביל לכיוון הזה - יותר מכל כיוון אחר.

למרות שכל האפשרויות נבדקות, ואף כיוון לא נפסל, הנחת העבודה היא כי הנעדר עדיין נמצא ביער ירושלים, שם נראה לאחרונה, כפי שהעיד חברו.

היום נמשכו החיפושים ביתר שאת: הם החלו מ-8:00 בבוקר עד 12:30 בצהריים, ולאחר מכן התחדשו בשעות אחר הצהריים עד רדת החשיכה.

עומס החום בשעות אמצע היום, ובמיוחד היום הם שאילצו את המחפשים לקחת הפסקת צהריים.

הצטרפתי היום לקבוצות המחפשים שיצאו אחר הצהריים מהחפ"ק ביד ושם.

השטח איננו פשוט לסריקה, אך בחורים ואברכים מכל הגילאים, מארצות שונות, כולם חדורי מוטיבציה אדירה, התגברו על הקושי כשהם מוכנים לחפש אדם שכלל לא הכירו.

ישיבת מיר מתגייסת
הבוקר התייצבו מאות תלמידי ישיבה, בעיקר מישיבת מיר, שנענו לקריאת הגראי"ל שטיינמן, בנקודות האיסוף בירושלים.

מכאן הם הוסעו על ידי האוטובוסים שנשכרו על ידי המשפחה, לחפ"ק בבית הספר החקלאי בעין כרם, לשם הגיעו כל הגורמים המקצועיים המעורבים בחיפושים.

כל קבוצה קיבלה תדרוך, הצטיידה במים, ויצאה לשטח בהובלתם של שוטרים ואנשי יחידות החילוץ מגילות ועציון. אחר הצהריים הועבר החפ"ק למרגלות 'יד ושם', מול בית וגן.

בהמשך לימי החיפושים הקודמים, גם היום נמשכה המגמה להרחיב את מעגלי החיפוש יותר ויותר - והחיפושים התרחבו היום לכיוון דרום ומערב באופן משמעותי.

ירדנו לאזור בית זית. בפאתי היישוב נמצא בית עלמין קטן ובימים האחרונים יוצאות ממנו אין ספור קבוצות. גם הקבוצה שאליה הצטרפתי קיבלה הנחייה לצאת משם. הקבוצה, כשהצעיר בן 17 והמבוגר נושק ל-60, עלתה את ההר באיטיות.

כולם מסתכלים, כולם מחפשים. תא השטח שקיבלנו לסרוק היה מאתגר טופוגרפית, ומאופיין - כמו כל שטח יער ירושלים - בנקיקים, בורות ועצי אורן שלמים כרותים ומושלכים על האדמה.

הפנים מיוזעות, המאמץ לא קל. השטח, מזג האוויר, ובעיקר חוסר הוודאות - כל אלו מאלצים את המחפשים להתמודד עם אתגר לא פשוט. אבל המטרה קדושה. וכולם נרתמים.

את היום סיימנו בחפ"ק ביד ושם. לא חזרנו עם בשורות, כמו גם שאר קבוצות המחפשים. אבל מבט חטוף על פניהם של הבחורים האברכים, מגדול ועד קטון, לא נותן לרגע להתבלבל: ממשיכים, וביתר שאת. אהרן (בן חולדה), זו שמה של המטרה. והיא מקדשת הכל.

גם מחר יתחדשו החיפושים עם שחר, כאשר הכוונה היא להקים נקודת חפ"ק למרגלות יד ושם.

תכנית העבודה למחר שונה במעט מהימים האחרונים. החיפושים יתמקדו באזורים מיושבים יותר, והמארגנים מדברים כל יום ויום על "הרחבת מעגלי החיפוש יותר ויותר".

בשעה 8:00 ירוכזו המחפשים בחפ"ק, יפוצלו לצוותות ויכוונו לשלוש נקודות: הכפר עין כרם, פאתי בית וגן ואזור בית זית.





















































חיפוש נעדר ירושלים בית וגן ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד