י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתאוששת מהמשבר

לאחר שנתיים של קורונה: רווחי אל על ממריאים

החברה הציגה את דוחו"ת 2022, מהם עולה כי החברה עברה לרווחיות בתום שנתיים של הפסדים | עם זאת, שליטתה בשוק הישראלי ירדה 

לאחר שנתיים של קורונה: רווחי אל על ממריאים
יעקב נחומי

לאחר כמה שנים בהם החברה הציגה דוחו"ת עם שורת רווח שלילית, כעת סוף סוף היא יכולה לנשום לרווחה. החברה פררסמה את הדו"ח שלה לשנת 2022 אותה סיימה עם רווח נקי של 109 מיליון דולר. סך כלל ההכנסות של החברה בשנה שעברה היו קרוב לשני מיליארד דולר.

נתון זה מגיע על רקע התאוששות ענף התעופה בכל העולם במהלך שנת 2022, כאשר בזכות התאוששות זו אל על מציגה שנה רווחית במיוחד. רק לשם ההשואה, את השנה הקודמת לה, שנת 2021 סיימה אל על עם הפסד של 413 מיליון דולר.

עם זאת, חשוב לציין כי החברה עדיין לא חזרה להיקף הפעילות שלה בשנה שקדמה לקורונה. על פי הנתונים אותן הציגה החברה בדוחו"ת סוף השנה שפורסמו ברבעון האחרון של שנת 2022 הגיעה הפעילות לכ-80% מהיקפה בשנת 2019. הסיבה נעוצה בכך שלחברה יש מגבלה בתחום הייצור, כאשר בשל מטוסים שלא הושמשו עדיין וכן ירידה בכמות הטייסים הכשירים בצוות החברה.

נתון נוסף המוצג בדוחו"ת ולא מבשר טובות עבור החברה, טמון בנתח השליטה של חברת התעופה הישראלית בשוק המקומי. בשנה האחרונה כ-22% מכלל הטסים בנתב"ג טסו באמצעות החברה. זאת לעומת קרוב לרבע מכלל הטסים בשנה שקדמה לה. הדבר גם בא לידי ביטוי בכמות הנוסעים, בשנה האחרונה טסו באלעל כ-4 מיליון נוסעים בעוד שבשנת 2019 טסו קרוב ל-6 מיליון.

אל על רווחים דוחות כספיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד