י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
באיומי נשק

הותר לפרסום: דרוזים חטפו שלושה פלסטינים כנקמה

חמישה תושבי ירכא נאשמים כי חטפו באיומי נשק שלושה פלסטינים, תושבי אזור חברון | זאת, כנקמה על חטיפתו והחזקת גופתו של הצעיר הדרוזי טירן פרו

הותר לפרסום: דרוזים חטפו שלושה פלסטינים כנקמה
המתחם ממנו נחטפו הפלסטינים צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום כי בפעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו במהלך החודשים האחרונים חמישה תושבי ירכא, אשר חטפו באיומי נשק שלושה פלסטינים, תושבי אזור חברון. זאת, בנקמה על חטיפתו והחזקת גופתו של הצעיר הדרוזי טירן פרו ז״ל, תושב דליית אל כרמל, בג'נין ע"י פעילי טרור.

מחקירתם של החמישה בשב״כ וביחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף - עלי פתחי עלי עטאללה כבן 20, כרים יוסף סלים עטאללה כבן 23, וואל פח'רי מוחמד עטאללה כבן 21 ושני צעירים נוספים (שבעת ביצוע העבירה היו קטינים), עלה כי בחודש נובמבר 2022, לאחר שפורסם דבר חטיפתו והחזקת גופתו של טירן פרו ז"ל החליטו הנאשמים לנקום את חטיפתו. לשם כך, הגיעו החמישה בשעת לילה מאוחרת, למתחם בו שוהים פועלים פלסטינים בירכא וחטפו באמצעות איומי נשק שלושה פלסטינים תושבי ג'נין.

החמישה לקחו את הפלסטינים לאזור מבודד בתוך תא מטען של רכב, אילצו אותם ליצור קשר טלפוני עם בני משפחתם ולהודיע להם כי נחטפו, תקפו אותם באופן קשה עד זוב דם, תוך אמירה לקורבנות כי התקיפה באה לאור היותם פלסטינים וכנקמה על חטיפתו של טירן. לאחר התקיפה שיחררו הנאשמים את הקורבנות באזור סמוך, והללו נזקקו בהמשך לטיפול רפואי.

עוד עלה מהחקירה כי החשודים קשרו קשר מבעוד מועד לאחר שצפו בפוסטים ברשתות חברתיות אודות חטיפתו של הצעיר הדרוזי, הצטיידו בכלי נשק, אלות, סכינים, גרזנים ורעלות פנים וחיפשו אחר קורבנות פוטנציאליים.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת והיום 02.03.2023, עם סיומה של החקירה, הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתבי אישום בבית המשפט המחוזי כנגד המעורבים, בגין עבירות ביטחוניות חמורות.

"שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בנחישות וינקטו את כלל האמצעים העומדים לרשותם, למצות את הדין עם אלו אשר ייקחו את החוק לידיים", נמסר.

פלסטיני חטיפה דרוזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד