ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ברקע ההתפטרות

ההחלטה שתכעיס את מעוז? כוח הרשות לזהות - יקוצץ | פרסום ראשון

שעות אחרי שההתפטרות של סגן השר אבי מעוז מתפקידיו בממשלה - נכנסה לתוקף, הממשלה צפויה להפוך את ההחלטה של הקמת הרשות לזהות יהודית אותה דרש מעוז, ולהפוך אותה לאגף זמני בלבד. ההגבלה לפרק זמן קצוב מעוררת סימן שאלה בניסיון להגיע להבנות עתידיות 

ההחלטה שתכעיס את מעוז? כוח הרשות לזהות - יקוצץ | פרסום ראשון
אבי מעוז צילום: צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90

שעות אחרי שההתפטרות של סגן השר לשעבר אבי מעוז נכנסה לתוקף, הממשלה צפויה להפוך ביום ראשון הקרוב את ההחלטה של הקמת הרשות לזהות יהודית שדרש מעוז, ולהפוך אותה לאגף זמני בלבד.

בהצעת ההחלטה שהגיע לידי ׳בחדרי חרדים׳ ונחפשת כאן לראשונה, נכתב כי, "הרשות תוקם לפרק זמן של 4 שנים. לקראת תום תקופה זו תבחן הממשלה את הארכת תקופת פעילותה של הרשות".

מבחינת יו"ר נעם אבי מעוז הקמת הרשות לזהות יהודית היא בשורה חשובה בדרך לפתרון, אבל ההגבלה שלה לפרק זמן קצוב עדיין מעוררת סימן שאלה.

החלטת הממשלה שתובא לאישור

כזכור, אמש נכנסה לתוקף ההתפטרות של סגן השר אבי מעוז. מעוז התפטר בטענה להפרת סיכומים מולו. בין היתר טען כי, "לתדהמתי גיליתי שאין כוונה רצינית לקיים את ההסכם הקואליציוני ביחס לרשות לזהות לאומית יהודית". 

לאחר שההתפטרות נכנסה אתמול לתוקף, רמז מעוז כי יתכן וישוב לממשלה: "מעריך מאוד את המאמצים של רה"מ בנימין נתניהו וצוותו להסיר את החסמים להקמת הרשות לזהות לאומית יהודית ולמימוש ההסכמים הקואליציוניים ואני בטוח שמאמצים אלו ישאו פרי בקרוב", אמר.

הוא הוסיף: "בינתיים, החל מהערב, אני חוזר לתפקד כחבר כנסת מהקואליציה ואני מתחייב לממש מהכנסת את מה שהתחייבנו לציבור - לשמור ולחזק את צביונה היהודי של מדינתנו האהובה.

כבר הערב הגשתי את הצעת החוק לשמירה על קדושת הכותל, את הצעת החוק שתגן על ילדי ישראל מפני הטרלול המגדרי ואת הצעת החוק להגדרת מיהו יהודי במרשם האוכלוסין", אמר.

 

אבי מעוז פרישה מהממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד