ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אייכלר: "המלחמה נגד הילד החרדי נמשכת"

כנס חירום של ראשי הערים החרדיות, לדון בקיצוץ תקציבי הצהרונים • אייכלר: "זוממים להרעיב ילדים חרדים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"אנו בהפסקת אש אבל המלחמה נגד החינוך החרדי לא נפסקה", כך אומר ח"כ ישראל אייכלר.

בדיון חירום של ראשי הערים החרדיות שהתכנסו בלשכת ראש העיר בני ברק נדונו דרכי הפעולה מול תכניות משרדי החינוך והאוצר, לקצץ בתקציב הצהרונים של ילדי החינוך החרדי בכל רחבי הארץ

במסגרת מימון המלחמה בעזה, נשקל קיצוץ רוחבי של מליארד וחצי שקלים, כאשר כל משרד רשאי לקבוע מהיכן יקוצץ הסכום הנדרש ממנו.

לראשי הערים נודע כי תקציב הצהרונים יקוצץ ראשון במשרד החינוך.

בהתראה קצרה התייצבו ראשי הערים החרדיות, בני ברק בית שמש, ביתר, אלעד ומודיעין עילית יחד עם ח"כ ישראל אייכלר לדון בדרכים למנוע את התוכנית.

ח"כ אייכלר אמר בדיון: "יש להציל את ילדי ישראל מצפרני הטורפים, בממשלת הזדון, שלא התייאשו ממלחמתם בחרדים. שליטי עזה כבר נאלצו להסכים להפסקת אש, נגד ילדי ישראל בדרום הארץ. אבל ממשלת לפיד ופירון ממשיכה במלחמה נגד הילד היהודי הלומד תורה והוריו החרדים, בלי רחמים. אנו חייבים להגן על ילדי ישראל העניים, בכל הכלים הדלים העומדים לרשותנו. אנחנו נפנה אל שרי הממשלה ולשכת ראש הממשלה, שלא יאמרו של ידעו מכך, שבטרם נסתיימה המלחמה בעזה, כבר נפתחה מלחמת הרעבה נגד ילדי ישראל העניים ביותר.

"אם משרד החינוך יפיק את זממו, לגזול את כבשת הרש בהוצאת המנה החמה היומית מילדי העניים, הזקוקים לכך ביותר, יש לדאוג להוצאת תקציבי כל הצהרונים ממשרד החינוך ולהחזירם למשרד התעסוקה, כבעבר. האינטרס של שר הכלכלה, לאפשר יציאת אמהות לעבודה, שקיים לגבי המעונות יהיה גם לגבי הצהרונים. הפסקת מנות הצהרונים, ימנע מרוב האמהות את היכולת לצאת לעבוד ולסייע לפרנסת הבית. כי התשלום עבור הילדים, יאכל את כל המשכורת הדלה שהאמא מביאה. מדובר במשפחות דלות, שגם כשהאמא תישאר בבית, לא יהיה לה ממה להכין ארוחה לילד", אמר ח"כ אייכלר.

אשר גולד יועץ השר הגיב כי, "התנהלותו של ח"כ ישראל אייכלר צריכה להדאיג כל אדם חרדי. הקיצוץ המצער בתקציבי הצהרונים כתוצאה מהלחימה - נוגע לכלל תושבי ישראל הזכאים לכך ולא רק לציבור החרדי", מסר בתגובה. "כל זה לא הפריע לאייכלר לשקר לציבור, כפי שהוא עושה פעמים רבות, ולהפיץ שמשרד החינוך לוחם במגזר החרדי".

"המלחמה היחידה נגד המגזר החרדי, לשון ההודעה, "שאייכלר כה רוצה בה, מתנהלת אך ורק בראשו ובהצהרותיו המתלהמות, ומשרתת אותו היטב.

"אייכלר מייצג את הפופוליזם מהרמה הנחותה ביותר של העסקונה החרדית הפוליטית. קיומו של ה׳אייכלריזם׳ נטול הבושה צריך להדאיג כל אדם בציבור החרדי, יותר מכל דבר אחר״.
כנסת משרד החינוך יהדות התורה ישראל אייכלר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד