כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הערב: "ש"ס חוזרת להילחם על השטח"

בצל ההתרסקות בסקרים והסכסוכים הפנימיים, הסתיימו ההכנות האחרונות לקראת העצרת המרכזית של ש"ס הערב, בירושלים • הראשונה בסדרה של 70 עצרות שתקיים המפלגה • מאבק מאחורי הקלעים על רקע הדרת חלק מבניו של הגר"ע מהמעמד • בכיר בש"ס ל'בחדרי חרדים': "המפלגה במצב של להיות או לחדול - אנו חייבים לחזור ולהילחם על השטח"

העצרת בשנה שעברה: צילום: אלי סגל
העצרת בשנה שעברה: צילום: אלי סגל

המלחמה הסתיימה וש"ס חוזרת לזירה הפנימית: הערב (ה') תקיים ש"ס אירוע מרכזי בבניני האומה. הראשונה בעצרת הגדולות המתקיימת ללא נוכחות מייסד ומנהיג המפלגה, הגר"ע יוסף זצ"ל.

על רקע הירידה הנמשכת בסקרים, ומאבק פנימי תקיים הערב תנועת ש"ס עצרת מרכזית המציינת 11 חודש לפטירת הגר"ע, המשולבת עם מעמד "ועתה כתבו לכם". העצרת היא הראשונה מתוך סדרה של 70 עצרות שמתכננת תנועת ש"ס.

במפלגה מבקשים לשוב אל השטח ולשחזר את ימי העצרות הגדולות בראשות הגר"ע יוסף, על רקע הדיבורים על בחירות קרובות.

"המצב במפלגה היום לא טוב", אמר ל'בחדרי חרדים' אחד מראשי התנועה, "מרן נפטר, יש סכסוכים במפלגה וגם האופוזיציה וההתרחקות ממרכז העשייה הפוליטית פוגעת בנו קשה מאוד". בסקר האחרון שפורסם השבוע ב'הארץ' הוענקו למפלגה 7 מנדטים בלבד.

אלפים צפויים להשתתף בעצרת, 11 חודש לאחר פטירת הגר"ע יוסף זצ"ל, באולמי בניני האומה בירושלים.

במהלך המעמד תלווה את האירוע תזמורת, אך המוזיקה תופסק במהלך האירוע למשך שעה כדי להזכיר את האבל על פטירת הגר"ע יוסף.

האירוע ייפתח בשעה 10 בלילה בהשתתפות גדולי ישראל ובני משפחת הגר"ע בראשות בנו הראש"ל הגר"י יוסף. את המשא המרכזי בעצרת יישא ראש מועצת החכמים הגר"ש כהן ועם סיום העצרת סמוך לשעת חצות הלילה תתקיים מעמד אמירת סליחות כשלפני התיבה יעבור הגר"ר אלבז.

במהלך הערב יוקרן סרט עם קטעי וידאו נדירים על חייו של הגר"ע שטרם נראו.

סביב העצרת שורר מתח רב, בשל אי הזמנת הראש"ל הגר"ש עמאר לאירוע, אולי לכך כבר התרגלו במפלגה המשוסעת, אך הפעם גם הודרו חלק מבניו של הגר"ע יוסף כולל הגר"א יוסף והגר"מ יוסף, לעומת הענקת מקום בולט לגר"ד יוסף.

המפלגה מתכננת תחת הכותרת 'אשכבתיה דמרן" על ארגון 70 עצרות ברחבי הארץ ועוד עצרת אחת גדולה בעוד כחודש באיצטדיון ר"ג. במפלגה אף מעונינים לשחזר את ימי העצרות הגדולות של הגר"ע ואף נשקלת אפשרות להטיס את בנו הראש"ל הגר"י יצחק במסוק כפי שנעשה עם אביו.

"יש תחושה של להיות או לחדול, המצב בשטח אינו טוב ועלינו להילחם עליו, להחזיר אותו אלינו", אמר אחד מבכירי ש"ס לכתב 'בחדרי חרדים'.
מרן הגרע שס מפלגה חכ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד