כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחרי ערעור המדינה

חתונת השנאה: בית המשפט ביטל את זיכויים של ארבעה מעורבים

בית המשפט המחוזי בירושלים הפך את זיכויים ארבעה ממשתתפי 'חתונת השנאה' והרשיע אותם בעבירות של הסתה לאלימות. השופטים קבעו כי הארבעה הבינו שהתמונות שהונפו בחתונה היו של בני משפחת דוואבשה שנשרפו חיים בדומא. צעיר אחד זוכה מחמת הספק

חתונת השנאה: בית המשפט ביטל את זיכויים של ארבעה מעורבים
חתונת השנאה צילום: צילום מסך חדשות 2

בית המשפט המחוזי בירושלים הפך היום (חמישי) את ההחלטה בעניינם של ארבעת משתתפי "חתונת השנאה" בשנת 2015, בה הניפו את תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה שנשרפו למוות על ידי מתנחלים, והרשיע אותם בהסתה לאלימות. הארבעה היו במהלך האירוע קטינים. באירוע כזכור, נצפו המעורבים מציתים ודוקרים תמונות של בני משפחת דוואבשה, שנרצחו ב-2015 בכפר דומא.

במקור, בית המשפט השלום זיכה את ארבעת המשתתפים מעבירת הסתה לאלימות, אך בעקבות ערעור המדינה, בית המשפט המחוזי קבע היום כי הם ביצעו אותה. עם זאת, בית המשפט הותיר על כנו את הזיכוי של מעורב נוסף מחמת הספק.

ארגון חוננו הגיב להחלטת בית המשפט המחוזי ומסר: "בית המשפט הסיג אותנו כחברה אחור למצב שבו ילדים שעשו מעשה קונדס מטופש בחתונה פרטית עומדים לדין ומורשעים בתום הליך משפטי ממושך ואילו אלפים שמחלקים סוכריות אחרי פיגועים וחוגגים במסגדים כשיהודים נרצחים - מסתובבים בינינו חופשי".

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו שייצג בתיק אמר: "בניגוד לפסק הדין המנומק של בית המשפט קמא ששמע בעצמו את הדין והתרשם מפעילות האכיפה הדורסניות שננקטו כנגד הנאשמים רק בגלל המגזר עליו הם משתייכים, בית המשפט המחוזי עשה לעצמו חיים קלים והחליט להרשיע מרבית הקטינים בלי להיכנס לנבכי התיק רק בשל השתייכותם המגזרית. פסק הדין הזה ממחיש שוב כמה נדרשת רפורמה מערכית בכל מערכת המשפט. בית המשפט אימץ לעצמו את תזת הפרקליטות על אף שבית המשפט קמא דחה אותה מכל וכל".

בית המשפט המחוזי חתונת השנאה ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד