ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
לרגל החג המוסלמי

ישראל מתכוונת להטיס פלסטינים לסעודיה בטיסה ישירה

כדי לצמצם את המתיחות בין ישראל והפלסטינים, גורמים בישראל אמרו כי הם שוקלים לאשר לפלסטינים מיהודה ושומרון לטוס באופן ישיר מנמל התעופה רמון לסעודיה, כדי שיוכלו לקיים את החג'. ההחלטה תלויה כמובן באישור ובשיתוף פעולה של ממשלת סעודיה

ישראל מתכוונת להטיס פלסטינים לסעודיה בטיסה ישירה
שדה התעופה רמון באילת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פלסטינים מיהודה ושומרון יוכלו לטוס ישירות מנמל התעופה רמון ליד העיר אילת לעלייה לרגל החאג' המוסלמי בסעודיה. הדיווח על כך מגיע על רקע הזינוק האחרון באלימות ובפעולות האיבה בין ישראלים לפלסטינים, ועם חודש הרמדאן המוסלמי וחג הפסח הקרב בעוד שבועות, גורמים ישראלים שוקלים דרכים יצירתיות להפחית את המתיחות האזורית, כך דווח ערוץ הטלוויזיה i24.

בפגישה שהתקיימה לאחרונה בהשתתפות שורה ארוכה של גורמי ביטחון ישראלים, בהם נציגי המועצה לביטחון לאומי של ישראל, צה"ל, משרד התחבורה ורשות שדות התעופה, נבדקה האפשרות להפעיל טיסות לפלסטינים משדה התעופה רמון לערב הסעודית, החלטה כזו תהיה תלויה כמובן באישור ובשיתוף פעולה של ממשלת סעודיה.

הפגישה, שהתקיימה בשבוע שעבר לבקשת מזכירו הצבאי של ראש הממשלה נתניהו, האלוף אבי גיל, התמקדה ב"ריכוז מאמצים אזרחיים להפחית את המתיחות ולצמצם את המוטיבציה להסלמה".

בעוד שההחלטה להתקדם עם היוזמה נמצאת בסופו של דבר בידי ממשלת ישראל, הגורמים הישראלים שהשתתפו בפגישה הגיעו למסקנה כי האפשרות להפעיל טיסות מסוג זה ניתנת לביצוע. כמו כן, שב"כ ומתאם פעולות הממשלה בשטחים המליצו לאשר את המהלך.

מסמך מהפגישה שפורסם בערוץ הטלוויזיה i24 מגלה את התנאים שהציבו השב"כ ומשטרת ישראל להפעלת הטיסות. אלה כוללים הגעה באמצעות הסעות מורשות וקבוצות המורכבות ממשפחות גרעיניות או רווקים מעל גיל 40.

בפגישה נבדקה חלופה לטיסות הישירות, בעיקר אפשרות של טיסות עקיפות שיגיעו לסעודיה דרך איסטנבול שבטורקיה. אבל לאופציה של טיסות ישירות יש חשיבות אסטרטגית בקידום הנורמליזציה העתידית בין ירושלים לריאד, כמו גם למדינות אחרות באזור.

פלסטינים שאינם תושבי ישראל אינם יכולים לטוס מנמל התעופה בן גוריון בתל אביב, ללא אישור מיוחד. הם בדרך כלל נוסעים לירדן ומשם ממשיכים בטיסות בינלאומיות, נסיעות שכרוכות במעבר דרך מחסומים ויכול לקחת שעות. העלייה לרגל האסלאמית השנתית לחאג' בסעודיה תחל השנה ב-25 ביוני ותימשך עד ה-30 ביוני.

פלסטינים סעודיה שדה התעופה רמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד