כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"איבוד כיוון של שר הביטחון"

דקות אחרי ששוחררו: גלנט חתם על מעצר מנהלי כנגד שני מתיישבים

שר הביטחון יואב גלנט חתם על מעצר מנהלי כנגד 2 מתיישבים, דקות לאחר ששוחררו ממעצר. ארגון חוננו: "בזמן שתושבי חווארה מריעים לרוצחים, שר הביטחון מחזק את ידם". בן גביר "אדרוש הבהרות על ההחלטה האנטי דמוקרטית הזאת"

דקות אחרי ששוחררו: גלנט חתם על מעצר מנהלי כנגד שני מתיישבים
אילוסטרציה צילום: pexels

שר הביטחון יואב גלנט חתם הערב (חמישי) על מעצר מנהלי ל-4 חודשים, כנגד 2 מתיישבים, אחד מהם קטין, דקות לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בירושלים חנה מרים לומפ קבעה כי ישוחררו ממעצר.

השניים נחשדו כי היו מעורבים במהומות בכפר חווארה לאחר הפיגוע הקשה השבוע בו נרצחו האחים יניב הי"ד. בדיון יצג עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו.

עו"ד נתי רום ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסרו: "בזמן שתושבי חווארה מריעים לרוצחים, שר הביטחון מחזק את ידם, ונותן פרס לטרור בדמות צווים מנהליים ליהודים בעוד הרוצחים עוד מסתובבים חופשי".

עוד נאמר בהודעת השניים: "בעוד ברשתות הערביות ההסתה חוגגת, ובשטח ישנו אובדן שליטה גמור של צה"ל על פיגועי אבנים, ירי ובקבוקי תבערה כנגד יהודים, רואה עצמו שר הביטחון כערכאה גבוה מעל שתי ערכאות שיפוטיות שהורו על שחרורם של המתיישבים, וחותמת גומי של השב"כ כנגד יהודים. השב"כ ממשיך במלחמת החורמה כנגד המתיישבים בעוד הוא מעלים עין מהסתות קשות משמאל שמביאות לאנרכיה והפרות סדר נרחבות ברחבי הארץ".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את ההחלטה ואמר: "דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין, בעוד מול גורמי הטרור הוא בוחר במדיניות "מכילה", ועל כך יש להצטער".

בן גביר הוסיף: "למרות שבית המשפט הורה על שחרור שני העצורים היהודים, בחרו מוציאי הצו לעקוף את בית המשפט בהליך חריג וחמור ולפעול בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית".

הוא הבהיר: "אפנה עוד הערב לגלנט ולראש הממשלה ואדרוש הבהרות על ההחלטה האנטי דמוקרטית הזאת".

ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) אמרה בתגובה: "החלטה מבישה וחמורה שמעידה על איבוד כיוון של שר הביטחון ובילבול בין אחים לאויבים".

הח"כית הוסיפה: "הטלת סגר על הכפר חווארה או מעצר של בכירי המסיתים ברש"פ, לא נראו בעיניו של גלנט כצעד המתבקש ארבעה ימים אחרי פיגוע רצחני בו איבדנו שניים מטובי בנינו, אלא מעצר דרקוני של פעילים בהתיישבות שסובלת מטרור יום יומי".

לסיום אמרה: "העם בחר אותנו כדי ליישם מדיניות ימין ולטפל ביד קשה בטרור. המעשה הזה הוא ההפך הגמור מכך. השר גלנט, קוראת לך להתעשת עוד היום ולהודיע על ביטול הצווים באופן מידי".

ארגון חוננו מעצר מנהלי יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד