כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הפרשה לביוב

3 ילדים נוספים שלא חוסנו, התגלו עם נגיף השיתוק

בעקבות מקרה הפוליו בילדה בת 8 מאזור צפת שלא חוסנה נגד פוליו במסגרת חיסוני השגרה, מחוז צפון של משרד הבריאות ביצע חקירה אפידמיולוגית, במהלכה התברר כי שלושה ילדים נוספים שבאו במגע קרוב עם המקרה, נמצאו חיוביים לנגיף הפוליו. שלושת הילדים בשלב זה ללא תסמינים קליניים

3 ילדים נוספים שלא חוסנו, התגלו עם נגיף השיתוק
חיסון ילדים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בחודשים האחרונים ישנה עדות להמשך הפרשה של הפוליו לביוב בישובים רבים בישראל, כשבישראל יש למעלה מ-150,000 ילדים לא מחוסנים נגד פוליו. שלושה ילדים נוספים התגלו עם פוליו, לאחר שהיו במגע קרוב עם הנגיף, הם נמצאו חיוביים לנגיף הפוליו לאחר חקירה אפידמיולוגית של הילדה מצפת שנדבקה בפוליו, ומשותקת.

משרד הבריאות מזכיר כי הדרך העיקרית להגן על הילדים מפני שיתוק היא באמצעות חיסון מומת כנגד פוליו. בנוסף, כדי למנוע המשך העברה של הנגיף, יש חשיבות לשמור על היגיינת ידיים, משרד הבריאות ימשיך בניטור ויעדכן בממצאים.

פוליו הינו נגיף שגורם לשיתוק ילדים, שמוגר ממדינות רבות בעולם בזכות חיסונים יעילים ובטוחים המוכרים עשרות שנים. אף ילד במדינת ישראל בשנת 2023 לא צריך לסבול משיתוק ילדים. ילד מחוסן הוא ילד מוגן.

כזכור בתחילת השבוע ילדה בת 8 הגיעה עם חולשת גפיים לבית החולים בצפת, ולאחר בירור במעבדה הלאומית לנגיפים נמצאה הדגימה חיובית לנגיף הפוליו. לשכת הבריאות המחוזית פתחה בחקירה אפידמיולוגית ויצרה קשר עם מגעים הדוקים של הילדה למתן הנחיות ספציפיות.

שיתוק חיסון ילדים פוליו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד