י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ארה"ב לא צריכה להתערב"

מנהיג הרפובליקנים בסנאט: "הרפורמה המשפטית - עניין ישראלי פנימי"

מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט האמריקני שסיים ביקור בישראל התייחס לרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמר שזה "עניין ישראלי פנימי שארצות הברית לא צריכה להתערב בו". האמירה נחשבת למשמעותית שכן היא קובעת בדרך כלל את העמדה הפומבית שבה נוקטים סנאטורים וחברי קונגרס רפובליקנים רבים

מנהיג הרפובליקנים בסנאט: "הרפורמה המשפטית - עניין ישראלי פנימי"
נתניהו עם מנהיג המיעוט בסנאט האמריקאי, הסנטור מיץ' מקונל צילום: קובי גדעון /לע"מ

מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט האמריקני הסנאטור הבכיר מיטש מקונל אמר בריאיון ל'וואלה' עם סיום ביקורו בישראל כי הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה היא עניין ישראלי פנימי שארצות הברית לא צריכה להתערב בו.

האמירה של מקונל היא משמעותית שכן היא קובעת בדרך כלל את העמדה הפומבית שבה נוקטים סנאטורים וחברי קונגרס רפובליקנים רבים. יצוין כי, בניגוד לעמיתיהם הדמוקרטים, רוב המחוקקים הרפובליקנים לא הביעו עד עתה עמדה בסוגיית הרפורמה המשפטית בישראל.

מקונל ביקר בשבוע שעבר בישראל כחלק מסיור רחב יותר באזור, שכלל גם את סעודיה ואת איחוד האמירויות. אליו הצטרפה משלחת של כמה סנאטורים רפובליקנים. חברי המשלחת נפגשו עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא יצחק הרצוג.

משלחת סנאטורים דמוקרטים בראשות מנהיג הרוב בסנאט, הסנאטור צ'אק שומר, הגיעה בנפרד לישראל באותם תאריכים וקיימה פגישות דומות. לפי דיווח באתר האמריקני "פאנץ' בול", הסנאטורים הדמוקרטים כן הביעו את התנגדותם לרפורמה המשפטית.

הסנאטור מקונל אמר כי, "סוגיית התוכנית המשפטית של ממשלת ישראל כמעט ולא עלתה בפגישה שהמשלחת קיימה עם נתניהו והדגיש כי מדובר בעניין פנימי".

מנגד, גורם שהשתתף בפגישה טען כי מקונל לא דייק ושסוגיה כן עלתה בפגישה, ואף בהרחבה. לטענת הגורם, מי שהעלה אותה היה נתניהו עצמו.

מקונל אמר: "אין לי עמדה שאני מוכן להביע בפומבי בסוגיה הזו".

הסנאטור הרפובליקני הבכיר הוסיף: "זה עניין שאזרחי ישראל יהיו צריכים לפתור בעצמם בלי השפעה אמריקנית. זה לא ענייני ואני לא צריך לתת לישראל עצות איך לפתור את זה".

 

בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית מיטש מקונל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד