ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

צפו: נשיא המדינה ב'חיידרים' של בית שמש

הביקור - לרגל פתיחת הלימודים במערכת החינוך החרדית • אבוטבול: הזדמנות לראות את פניה האמיתיות של העיר המאוחדת

צפו: נשיא המדינה ב'חיידרים' של בית שמש

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ערך אמש ביקור ממלכתי בבית שמש, לרגל פתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך החרדית בראש חודש אלול. הביקור החל בבית שמש הותיקה, שם פגש הנשיא בתלמידי בתי הספר שקיבלו את פניו בחלה גדולה ומלח כמנהג.

ראש העיר משה אבוטבול העניק לנשיא תשורה מיוחדת - שופר משולב בחנוכייה עם סמל מגן דוד, מטעם חברי מועצת עיריית בית שמש והעיר כולה. ראש העיר הסביר כי בחר בתשורה זו לאות כי השופר בא לעורר אותנו כי אמנם עם ישראל מורכב מקנים רבים אך הם מחוברים יחדיו לחנוכיה אחת המאירה באור יקרות.

לאחר קבלת הפנים המשיך נשיא המדינה לבקר בתלמוד תורה 'דרכי נועם' שברמת בית שמש א' לרגל פתיחת שנת הלימודים ושחח עם התלמידים.

ראש העיר בירך את הנשיא על שנענה להזמנתו ובחר לערוך בבית שמש את אחד מביקוריו הממלכתיים הראשונים כנשיא מדינת ישראל. דיבר בשבח אחדות העיר והתושבים.

נשיא המדינה המשיך בדבריו את קריאתו של ראש העיר לאחדות בין תושבי העיר, ואמר: "הדרישות אותן מציבה המסורת היהודית בחדש אלול, בקשת הסליחה מחד, ומתן המחילה מאידך, הנן משימות אנושיות לא פשוטות, ולא נאיביות. לא קל לסלוח. לא קל להתחיל בדרך אחרת, דרך חדשה. התחלה כזו אם היא כנה, תובעת שדוד מערכות, והתגייסות נפשית עמקה, שראשיתה בהפנמה שהדרך בה צעדנו עד עתה איננה נכונה.

"היום, ברוח חודש הסליחות והרחמים, בית-שמש צריכה להצהיר: אנחנו יוצאים יחד לחפש דרך חדשה. טובתה של העיר, דורשת שנצעד מעתה יחד. שנדע לדבר, למרות המחלוקות. שנדע שלא על הכל נסכים. שנלמד את תורת הפשרה ושנשנס מותנים יחד, להצלחתה של בית שמש. לפני כמה רגעים ראינו את הדור הבא של בית-שמש. אל הדור הזה נשואות עינינו. אנחנו צריכים לחשוב עליהם.

"בית שמש היא עיר העתיד של מדינת ישראל", הדגיש נשיא המדינה. "היא יושבת במקום מדויק. בתפר בין ההר לשפלה. מקום מרכזי לנתיבי תחבורה ותעשייה. אבל הפוטנציאל הזה יכול להתמסמס אם הכוחות המרכזיים והחיוביים הדואגים לבית-שמש לא משתפים פעולה.

"נוצרה בפנינו הזדמנות אמתית, לפעול בכנות ובתם לב, למען בית-שמש, כעיר מחברת, כעיר שיש בה מקום לכולם. מאז ומתמיד בית-שמש היתה מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית. ואני מקווה שהשנה החדשה תצביע על שנוי הכוון החדש אליו צועדת העיר הזו, המתפתחת בקצב מדהים ובצעדי ענק".



















בית שמש אבוטבול ביקור חרדים חיידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד