כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
העם נגרר

המשגיח תקף בשיחה את הפגנות השמאל: "זרקו אותם מהשלטון"

המשגיח הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי דיבר השבוע בחריפות בשיחתו נגד ההפגנות המופרעות של אנשי השמאל, מתנגדי הרפורמה המשפטית, שהתקיימו ברחבי הארץ: "הם רוצים את השלטון", אמר המשגיח, "העם שהולכים אחריהם לא יודעים כלום. עובדים עליהם בעיניים", כך לדבריו

המשגיח תקף בשיחה את הפגנות השמאל: "זרקו אותם מהשלטון"
המשגיח הגר"ח מישקובסקי צילום: שוקי לרר

הגאון הצדיק רבי חזקיהו יוסף מישקובסקי משגיח ישיבת 'ארחות תורה' התבטא השבוע בשיחתו השבועית נגד התפרעויות אנשי השמאל בהפגנות שנערכו מאז הוקמה הממשלה והשבוע יצאו לגמרי משליטה.

המשגיח התבטא: "השמאל... ראשי השמאל ומנהיגיו יודעים מה הם רוצים, הם רוצים את השלטון. זה נפל להם...", חידד המשגיח.

"הרבה זמן שזרקו אותם, פתאום הם קבלו סוכרייה וחטפו להם אותה מהפה... אז הם כועסים ורוצים את זה בחזרה", אמר כשהוא מתייחס לכך שהימין ניצח אחרי שממשלת בנט-לפיד נפלה.

כאן הדגיש המשגיח כי "הצד השני - הדתיים, ודאי יודעים בדיוק מה שהם רוצים, להפסיק את מסע השמד! אבל העם שהולכים אחרי השמאל - הם לא יודעים כלום. עובדים עליהם בעיניים בדברים כאלו פשוטים ושקריים...! הם נגררים", סיים המשגיח את דבריו. 

במחאות שנערכו ביום רביעי נרשמו עימותים קשים בין מפגינים לשוטרים, בעיקר בנתיבי איילון וברחוב קפלן בתל אביב. המשטרה, שעשתה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, הודיעה כי עצרה 39 מוחים בחשד למעורבות בהפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים. לפי משטרה, מפגינים פרצו מחסומים ויידו חפצים לעבר השוטרים. 11 מפגינים נפצעו ופונו לבית החולים.

מצד מארגני המחאות נטען כי המשטרה עשתה שימוש יתר ברימוני הלם, פרשים ומכת"זיות - והאשימו את הארגון כי יישם דרישותיו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. "משטרת ישראל בפשיטת רגל והפכה היום למשטרה פוליטית", אמרו המארגנים. "המפכ"ל צריך לפטר עוד היום את האחראיים למחדל. זריקת רימונים ודריסה באמצעות סוסים מפגינים למען הדמוקרטיה היא חציית הקו השחור. בושה למדינת ישראל. חייבים לעצור את ההפיכה המשטרית כי אם חוקי הדיקטטורה יעברו האלימות כלפי מפגינים תהיה עניין שבשגרה, אם בכלל יתאפשר להפגין".

השר בן גביר, שהגיע לחפ"ק המשטרה, אמר: "אני מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון. לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל. חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה - בשום פנים ואופן לא".

הרב חזקיהו מישקובסקי הפגנות השמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד